Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/16871
Title: Діагностика рівнів готовності майбутніх учителів до формування фінансової грамотності учнів початкової школи: інструментарій та технології
Other Titles: Diagnostics of levels of readiness of future teachers for the formation of financial literacy of primary school students: tools and technologies
Authors: Андрійчук, Вікторія
Keywords: diagnosis
financial behavior
readiness levels
finance
financial literacy
financial awareness
діагностика
фінансова поведінка
рівні готовності
фінанси
фінансова грамотність
фінансова обізнаність
Issue Date: 2022
Publisher: Видавничий дім «Гельветика»
Citation: Андрійчук В. Діагностика рівнів готовності майбутніх учителів до формування фінансової грамотності учнів початкової школи: інструментарій та технології / Вікторія Андрійчук // Наука і освітa : наук.-практ. журнал. – 2022. – № 3. – С. 3-8.
Abstract: Researching the works of modern domestic and foreign scientists on the problem of diagnosing the levels of readiness of future teachers gives us the opportunity to characterize the level of readiness of the future teacher for the formation of financial literacy of primary school students as a significant factor that will further influence the general financial awareness of their pupils. Issues of financial literacy pass through a meaningful line through all educational programs in educational institutions. Thus, the modern Ukrainian school feels the need to obtain practical knowledge about the finances of Ukrainian society, the development of key financial and entrepreneurial competencies. The article presents the peculiarities of diagnosing the levels of readiness of future primary school teachers for the formation of students' financial literacy. A diagnostic study was conducted aimed at determining individual ways of improving students' knowledge and skills in the context of the financial sphere. Among the questionnaires and methods that allow researching this issue, the work of R. Bond, O. Kutsenko and N. Lozytska, who conducted research on financial literacy, awareness and use of financial services in Ukraine, based on the experience of foreign countries, was taken as a basis. The tested methods made it possible to determine the level of readiness of students for the formation of financial literacy among primary school students, which correspond to the following quantitative indicators: low (reproductive readiness) – 73%, medium (executive-research readiness) – 27% and high level (creative activity). The data indicate the need to implement systematic work on students' mastery of knowledge and skills in financial literacy for their further application in PPE. Дослідження праць сучасних вітчизняних і зарубіжних науковців із проблеми діагностики рівнів готовності майбутніх учителів дає нам можливість охарактеризувати рівні готовність майбутнього вчителя до формування фінансової грамотності учнів початкової школи як вагомого чинника, що в подальшому впливатиме на загальну фінансову обізнаність їх вихованців. Питання фінансової грамотності проходять наскрізною змістовною лінією через усі навчальні програми у закладах освіти. Таким чином, сучасна українська школа відчуває потребу в отриманні практичних знань про фінанси українського суспільства, розвитку ключових фінансових та підприємницьких компетентностей. У статті презентовано особливості діагностики рівнів готовності майбутніх учителів початкової школи до формування фінансової грамотності учнів. Проведено діагностичне дослідження, спрямоване на визначення індивідуальних шляхів удосконалення знань та умінь студентів в контексті фінансової сфери. Серед опитувальників та методик, які дозволяють дослідити дане питання, за основу взято напрацювання Р. Бонда, О. Куценко та Н. Лозицької, які проводили дослідження з питань фінансової грамотності, обізнаності та використання фінансових послуг в Україні, орієнтуючись на досвід зарубіжних країн. Апробовані методики дали можливість визначити рівні готовності студентів до формування фінансової грамотності в учнів початкової школи, які відповідають таким кількісним показникам: низький (репродуктивна готовність) – 73%, середній (виконавчо-пошукова готовність) – 27% та високий рівні (творча активність). Дані свідчать про необхідність запровадження системної роботи щодо оволодіння студентами знань та умінь з фінансової грамотності задля подальшого їх застосування в ЗЗСО
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/16871
Appears in Collections:2022

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Andriichuk.pdf332.52 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.