Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1686
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorДін, Сінь-
dc.contributor.authorDing, Xin-
dc.date.accessioned2019-02-26T09:39:14Z-
dc.date.available2019-02-26T09:39:14Z-
dc.date.issued2009-
dc.identifier.citationДин Синь : дис. ... канд. психол. наук : 19.00.07 / Дин Синь; науч. рук. Н. Д. Хмель; Южноукр. нац. пед. ун-т им. К. Д. Ушинского. – Одесса, 2009. – 197 с.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1686-
dc.description.abstractДисертація присвячена теоретико-методологічному обґрунтуванню й практичній розробці системи способів і прийомів психологічного супроводу процесу соціальної адаптації китайських студентів. Запропонована система способів і прийомів психологічного супроводу базується на умовах системності й цілеспрямованості, полісуб'єктності і особистісної орієнтованості, спрямованості на формування ситуації розвитку особистості і тих її параметрів, які є значущими в адаптаційний період. Для вивчення властивостей особистості, які виступають внутрішніми чинниками процесу соціальної адаптації, здійснено підбір психодіагностичного інструментарію за такими критеріями: а) адекватності меті дослідження; б) спрямованості на діагностику властивостей особистості, істотних для соціалізації; в) адаптованості до китайської вибірки. The thesis is devoted to theoretical and methodological study and practical development of methods and techniques of psychological support the process of social adaptation of Chinese students. The proposed system of methods and techniques of psychological support is based on a systematic and purposeful, polisubjectivity and personal orientation, focus on the formation of situation of development of personality and of those parameters that are important in the adaptation period. To study the properties of the individual, which are the internal factors of the process of social adaptation, selection psyhodiagnostic instruments made by the following criteria: a) the adequacy of the intended research, b) focus on the diagnosis of personality characteristics, essential for socialization;c) adaptivity of the Chinese sample.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherГосударственное учереждение «Южноукраинский национальный педагогический университет имени К. Д. Ушинского»uk
dc.subjectсоціальна адаптаціяuk
dc.subjectфактори соціальної адаптаціїuk
dc.subjectадаптованістьuk
dc.subjectадаптивністьuk
dc.subjectіноземні студентиuk
dc.subjectпсихологічний супровідuk
dc.subjectsocial adaptationuk
dc.subjectfactors of social adaptationuk
dc.subjectadaptednessuk
dc.subjectadaptabilityuk
dc.subjectinternational studentsuk
dc.subjectpsychological supportuk
dc.title.alternativeПсихологічний супровід соціальної адаптації китайських студентів в Україніuk
dc.title.alternativePsychological support for social adaptation of Chinese students in Ukraineuk
dc.typeThesisuk
Appears in Collections:Дисертації

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Psychological support for social.pdf2.39 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.