Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1661
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorДеснова, Ірина Сергіївна-
dc.contributor.authorDesnova, Iryna Sergiyivna-
dc.date.accessioned2019-02-25T08:45:02Z-
dc.date.available2019-02-25T08:45:02Z-
dc.date.issued2011-
dc.identifier.citationДеснова, І. С. Формування педагогічної культури батьків дітей раннього віку в умовах дошкільного навчального закладу : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.08 / Ірина Сергіївна Деснова; наук. кер. Н. В. Горбунова; ДЗ "Південноукр. нац. пед. ун-т ім. К. Д. Ушинського". – Одеса, 2011. – 20 с.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1661-
dc.description.abstractДисертація присвячена дослідженню педагогічної культури сім’ї як осередку первинного виховання дітей раннього віку. Розкрито сутність феномену «педагогічна культура батьків дітей раннього віку», визначено його структуру, що складається з комунікативного, пізнавального і рефлексивного компонентів. Обґрунтовано педагогічні умови її формування в дошкільному навчальному закладі: підготовка вихователів груп раннього віку до формування педагогічної культури батьків; навчання батьків особливостям педагогічно ефективного виховання й розвитку дітей раннього віку; створення системи взаємодії батьків і вихователів щодо виховання й розвитку дітей раннього віку в умовах сім’ї та ДНЗ. Досліджено стан роботи дошкільних навчальних закладів з формування педагогічної культури батьків дітей раннього віку. воспитания детей раннего возраста. The research focuses on the problem of family pedagogical culture as the first step of junior preschool-age children education. The contents of the pheno-menon “pedagogical culture of preschool-age children’s parents” has been de-fined. The structure of this phenomenon which comprises three components: communicative, cognitive and reflexive has been revealed. The pedagogical conditions of developing pedagogical culture of preschool-age children’s parents (training of the junior groups educators to the parents’ pedagogical culture development and further direction of their self-education, teaching the peculiarities of pedagogical junior preschool-age children education and development to parents, formation of the teacher-parent cooperation as to the preschool-age children education and development in the family and in the preschool institution) have been theoretically grounded and practically elabo-rated. The state of the preschool institutions’ work on developing pedagogical culture of preschool-age children’s parents has been analysed.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherДержавний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»uk
dc.subjectпедагогічна культура батьків дітей раннього вікуuk
dc.subjectпедагогічні умовиuk
dc.subjectдошкільний навчальний закладuk
dc.subjectмодель формування педагогічної культури батьківuk
dc.subjectpedagogical culture of junior preschool-age children’s parentsuk
dc.subjectpedagogical conditionsuk
dc.subjectpreschool institutionuk
dc.subjectmodel of developing parents’ pedagogical cultureuk
dc.titleФормування педагогічної культури батьків дітей раннього віку в умовах дошкільного навчального закладуuk
dc.title.alternativeDeveloping pedagogical culture of junior preschool-age children’s parents in preschool institutionuk
dc.typeThesisuk
Appears in Collections:Автореферати

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Desnova.pdf218.82 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.