Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/16392
Назва: Контрастна чутливость при гіперметропії у дітей шкільного віку нової української школи
Інші назви: State of contrаst sensitivity in hypermetropia in school-age children of new Ukrainian school
Автори: Харченко, Лариса
Плиска, Олександр
Груша, Михайло
Шкробанець, Ігор
Ключові слова: контрастна чутливість
зоровий аналізатор
гіперметропія
порушення рефракціЯ
contrast sensitivity
visual analyzer
hypermetropia
disorders of refraction
Дата публікації: 2022
Видавництво: Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»
Бібліографічний опис: Харченко Л. Контрастна чутливость при гіперметропії у дітей шкільного віку нової української школи / Л. Харченко, О. Плиска, М. Груша, І. Шкробанець // Наука і освітa : наук.-практ. журнал. – 2022. – № 2. – С. 69-74.
Короткий огляд (реферат): Метою дослідження було встановити можливість використання контрастної чутливості в діагностиці порушень рефракції зорової системи, а саме в діагностиці гіперметропії у школярів різних вікових груп. Для вирішення вказаної мети в роботі використано схему вікової періодизації людини, що враховує анатомічні, фізіологічні і соціальні фактори, яка була прийнята на VII-й конференції з проблем вікової морфології, фізіології та біохімії (1965). Оскільки навантаження на зоровий апарат починає зростати приблизно з 4-х років, то в наше дослідження були включені особи, які належать до таких вікових груп: перше дитинство (дівчата та хлопчики віком 4–7 років), друге дитинство (дівчата віком 8–11 років та хлопчики віком 8–12 років), підлітковий вік (дівчата віком 12–15 років та хлопчики віком 13–16 років) та юнацький вік (дівчата віком 17–20 років та юнаки віком 17–21 років). З огляду на досліджуваний контингент (діти, підлітки та особи юнацького віку, які проходять навчання в середній школі) розподіл в досліджуваних у вікових групах був таким: дівчата віком 6–7 років складали вікову групу Д1, хлопчики віком 6–7 років – групу Х1, дівчата віком 8–11 років – групу Д2, хлопчики віком 8–12 років – групу Х2, дівчата віком 12–15 років – групу Д3, хлопчики віком 13–16 років – групу Х3, дівчата віком 16–17 років – групу Д4, юнаки віком 17 років – групу Ю. Дослідження проведено за участю 744 школярів, з яких 393 особи жіночої і 351 особа чоловічої статі. Учасники дослідження розподілилися за віковими групами таким чином: група Д1 – 66 дівчат, група Д2 – 141 дівчинка, група Д3 – 126 дівчат, група Д4 – 60 дівчат, група Х1 – 51 хлопчик, група Х2 – 155 хлопчиків, група Х3 – 91 хлопчик, група Ю – 54 юнаки. У даній роботі у кожного з обстежуваних визначали гостроту зору за допомогою таблиць Головіна-Сівцева, контрастну чутливість (КЧ) – за допомогою таблиці контрастних оптотипів. Вказані показники визначалися для кожного ока окремо. З огляду на відсутність істотної різниці між вибірками даних, що отримані при дослідженні правого та лівого ока, числові характеристики в роботі представлені виключно за результатами досліджень правого ока. В групах учнів жіночої та чоловічої статі з гіперметропією чисельно переважали особи, у яких вперше діагностовано порушення рефракції із застосуванням методу визначення КЧ, що було підтверджено визначенням гостроти зору. Отримані результати дають підстави припустити можливість використання методу визначення стану КЧ з використанням таблиці контрастних оптотипів для ранньої доклінічної діагностики порушень рефракції у дітей шкільного віку нової української школи (НУШ). The purpose of the study to establish the possibility of using contrast sensitivity (СS) in the diagnosis of refractive disorders of the visual system, namely in the diagnosis of hypermetropia in students of different age groups. Object and methods. The age-related periodization of human development adopted at the VIIth conference with the problems of agerelated morphology, physiology and biochemistry (1965) is used. As the load on the visual apparatus begins to increasefrom about 4 years, our study included persons belonging to the following age groups: first childhood (girls and boys aged 4-7 years), second childhood (girls aged 8-11 years and boys aged 8-12 years), adolescence (girls aged 12-15 years and boys aged 13-16 years) and youth age (girls aged 17-20 years and boys aged 17-21 years). Considering the studied contingent (children, adolescents and adolescents attending secondary school), the distribution in the studied age groups was as follows: girls aged 6-7 years made up the D1 age group, boys aged 6-7 years – the X1 group, girls aged 8-11 years – group D2, boys aged 8-12 years – group X2, girls aged 12-15 years – group D3, boys aged 13-16 years – group X3, girls aged 16-17 years – group D4, boys aged 17 – Yu group. In each of the 8 age groups, we conducted a study of the state of refraction and contrast sensitivity. Total in the study was conducted with the participation of 744 students, of which 393 are female and 351 are male. The study participants were divided into age groups as follows: group D1 – 66 girls, group D2 – 141 girls, group D3 – 126 girls, group D4 – 60 girls, group X1 – 51 boys, group X2 – 155 boys, group X3 – 91 boy , group Yu – 54 heroes. In this paper, each of the subjects was determined by visual acuity using Golovin-Sivtsev tables, contrast sensitivity (CS) using a table contrasting optotypes. These indices were determined for each eye separately. Given that there is no significant difference between the data samples obtained in the study of the right and left eye, the numerical characteristics in the work are presented solely by the results of studies of the right eye. In groups of female students and the male subjects with hypermetropia were numerically predominant in those who were first diagnosed with refractive error using the CS method, which was confirmed by the determination of visual acuity. The results obtained suggest that it is possible to use a method of determining the CS status using a table of contrasting optotypes for early preclinical diagnosis of refractive disorders in school-age children of new Ukrainian school.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/16392
Розташовується у зібраннях:2022

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Larisa Kharchenko.pdf447.29 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.