Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/16388
Title: Науково-дослідницька робота студентів як складова частина підготовки до соціально-педагогічної діяльності
Authors: Носко, Микола
Мехед, Ольга
Keywords: вчитель біології та основ здоров’я
науково-дослідницька робота
освітній процес
професійна діяльність
соціально-педагогічна діяльність
professional activity
socio-pedagogical activity
educational process
teacher of biology and fundamentals of health
research work
Issue Date: 2022
Publisher: Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»
Citation: Носко М. Науково-дослідницька робота студентів як складова частина підготовки до соціально-педагогічної діяльності / М. Носко, О. Мехед // Наука і освітa : наук.-практ. журнал. – 2022. – № 2. – С. 39-43.
Abstract: статті визначено сутність, особливості та основні аспекти науково-дослідницької роботи студентів як однієї із складових частин соціально-педагогічної діяльності в роботі вчителя біології та основ здоров’я. Мета дослідження полягала у виявленні основних аспектів та обґрунтуванні теоретичних засад підготовки майбутніх учителів біології та основ здоров’я до науково-дослідницької діяльності, для чого було розкрито теоретичні засади підготовки майбутніх учителів до науково-дослідницької діяльності й визначено коло питань, що потребують наукового розв’язання; обґрунтувано сутність, структурні компоненти, критерії та рівні сформованості готовності майбутніх учителів біології та основ здоров’я до науково-дослідницької діяльності; визначено теоретичні основи концепції педагогічного впливу на процес підготовки майбутніх учителів до науково-дослідницької діяльності. Використано такі методи дослідження: аналіз наукової, психолого-педагогічної, навчально-методичної та спеціальної літератури, інформаційних джерел з проблеми дослідження; синтез та узагальнення теоретичних положень, розкритих у науковій та навчально-методичній літературі; узагальнення власного педагогічного досвіду підготовки майбутніх учителів до здійснення науково-дослідницької діяльності в процесі навчання, а також практичного досвіду педагогів. Охарактеризовано основні аспекти науково-дослідницької діяльності здобувачів освіти у педагогічному закладі вищої освіти. Обгрунтовано теоретичні засади підготовки майбутніх учителів біології та основ здоров’я до науково-дослідницької діяльності. Встановлено, що дієвим чинником системи професійної підготовки майбутніх учителів біологія та основ здоров’я до соціально-педагогічної діяльності є організація їхньої науково-дослідницької роботи, яка чітко реалізується в три етапи: залучення до виконання посильних завдань із використанням методів науково-педагогічного дослідження у процесі психолого-педагогічної діагностики школярів та окремих елементів соціально-виховного процесу; вивчення кращого педагогічного досвіду вітчизняних і зарубіжних педагогів з окресленої проблеми, проведення соціально-педагогічних досліджень у закладах загальної середньої освіти. Перспективи подальших досліджень полягають у тому, щоб встановити та охарактеризувати етапи й рівні засвоєння студентами основних видів соціально-педагогічної діяльності вчителя біології та основ здоров’я, описати методику формування відповідних компетенцій майбутніх педагогів. The article defines the essence, features and main aspects of scientific research work of students as one of the components of socio-pedagogical activity in the work of a teacher of biology and the basics of health. The purpose of the study was to identify the main aspects and substantiate the theoretical basis of training future teachers of biology and the basics of health for scientific and research activities, for which the theoretical basis of training future teachers for scientific and research activities was revealed and the range of issues that require scientific development was determined knitting; the essence, structural components, criteria and levels of readiness of future teachers of biology and the basics of health for scientific and research activities are substantiated; the theoretical foundations of the concept of pedagogical influence on the process of training future teachers for scientific and research activities are determined. The following research methods were used: analysis of scientific, psychological-pedagogical, educational-methodical and special literature, information sources on the research problem; synthesis and generalization of theoretical provisions revealed in scientific and educational literature; summarizing one's own pedagogical experience of training future teachers to carry out scientific research activities in the learning process, as well as the practical experience of teachers.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/16388
Appears in Collections:2022

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Mykola Nosko.pdf323.61 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.