Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/16283
Title: Деякі динамічні характеристики методичної компетентності вчителя в контексті післядипломної освіти
Other Titles: Some dynamic characteristics of teacher methodical competence in the context of postgraduate teacher training
Authors: Мітельман, І. М.
Papach, Olha Ivanivna
Папач, Ольга Іванівна
Keywords: підвищення кваліфікації вчителів
Нова українська школа
професійна компетентність
методична компетентність
динамічні характеристики компетентностей
кейс-метод
метод фокус-груп
освітні тенденції
professional teacher development
New Ukrainian School
professional competence
focus group method
educational trends
methodological competence
dynamic characteristics of competence
case method
Issue Date: 2022
Publisher: Сумський державний педагогічний університет імені А.С. Макаренка.
Citation: Мітельман І. М. Деякі динамічні характеристики методичної компетентності вчителя в контексті післядипломної освіти / І. М. Мітельман, О. І. Папач // Актуальні питання природничо-математичної освіти : збірник наукових праць. - Вип. 1 (19). - 2022. - С. 140-150.
Abstract: У статті висвітлюються методика та результати дослідження деяких динамічних характеристик методичної компетентності вчителів, які підвищували кваліфікацію на базі Одеської академії неперервної освіти протягом 2020–2022 рр. Його особливістю стало поєднання кейс-методик з пошуково-емпіричним «якісним» методом фокус-груп. Було виділено кластер значущих дванадцяти характеристик методичних компетентностей, спільних для вчителів споріднених галузей середньої освіти: математичної, природничої та інформатичної. Для різних груп респондентів обирався набір з 3–5 характеристик сформованого кластера. На рефлексивному етапі курсів проводилось експрес-обговорення цих характеристик та анонімне самооцінювання вчителями рівня володіння методичними компетентностями в розрізі вибраних характеристик (за спрощеною шкалою суб’єктно-об’єктного ставлення до методичного досвіду щодо кожної характеристики). Динамічний статус характеристик забезпечувався розгорткою за педагогічним стажем та можливістю дослідників формувати для кожної групи набір характеристик залежно від тематики курсів і параметрів контингенту слухачів, причому результати анкетування не розподілялися за фахом опитуваних. Аналіз висвітлив – за кожною з досліджуваних характеристик окремо – певні усереднені (інтегральні) тенденції щодо ставлення вчителів до необхідності отримувати методичну допомогу та прагнення узагальнювати та розповсюджувати власний досвід, щодо практичної достатності набутого досвіду тощо. Зокрема, усі категорії опитуваних відзначають загострення проблем з методичним забезпеченням роботи з невмотивованими учнями. The article is devoted to the methodology and the results of a research of some dynamic characteristics of methodical competence of teachers who developed their skills based on Odesa Academy of In-Service Education during 2020–2022. Feature of the research is a combination of case-methodology and search-empirical «property» method of focus groups. There was figured out a cluster of twelve meaningful characteristics of methodical competencies common to teachers of related fields of secondary education: mathematics, natural science, computer science and informational technology. A set of 3–5 characteristics of the formed cluster was selected for different groups. Express-discussion on these characteristics and anonymous self-evaluation of methodical competencies through selected characteristics level (by simplified scale of subject-object attitude towards methodological experience in each characteristic) by teachers were held during reflexive stage. Dynamic status of characteristics was provided by planning according to pedagogic experience and ability of researchers to form a set of characteristics for each group depending on subject of the courses and contingent of listeners. Moreover, results of the survey were not spread in accordance with profession.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/16283
Appears in Collections:Кафедра математики і методики її навчання

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Mitelman I.M.pdf754.33 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.