Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/16160
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЛевицька, Анна Іванівна-
dc.contributor.authorLevitska, A. I.-
dc.date.accessioned2022-12-08T07:48:57Z-
dc.date.available2022-12-08T07:48:57Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.citationФормування готовності майбутніх лікарів до міжкультурної взаємодії у професійній діяльності : дис... доктора філософії з педагогіки : 015 Професійна освіта. - Одеса: ПНПУ імені К. Д. Ушинського, 2022. - 255 с.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/16160-
dc.description.abstractДисертація на здобуття наукового ступеня доктора філософії з педагогіки за спеціальністю 015 Професійна освіта (спеціалізація – теорія і методика професійної освіти). – Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського», Одеса, 2022. У дисертації подано теоретичне узагальнення і нове вирішення наукової проблеми щодо формування готовності майбутніх лікарів до міжкультурної взаємодії у професійній діяльності, що дозволило обґрунтувати та побудувати структурну модель забезпечення цього процесу, розробити й експериментально перевірити педагогічні умови зазначеного конструкту в процесі професійної підготовки. Мета дослідження – теоретично обґрунтувати й експериментально перевірити структурну модель формування готовності майбутніх лікарів до міжкультурної взаємодії у професійній діяльності та педагогічні умови її реалізації під час професійної підготовки. The dissertation presents a theoretical generalization and a new solution to the scientific problem of forming the readiness of future doctors for intercultural interaction in professional activities, which made it possible to substantiate and build a structural model for ensuring this process, to develop and experimentally test the pedagogical conditions of the specified construct in the process of professional training. The purpose of the study is to theoretically substantiate and experimentally verify the structural model of the formation of the readiness of future doctors for intercultural interaction in the process of professional activity and the pedagogical conditions for its implementation during professional training. The scientific novelty of the obtained results of the scientific research is that for the first time the pedagogical conditions for the formation of the readiness of future doctors for intercultural interaction have been defined and scientifically substantiated (creating a multicultural educational environment in a medical institution of higher education; directing the educational process to the formation of intercultural interaction skills by means of interactive teaching methods; involving future doctors to the organization of constructive intercultural interaction in extracurricular activities); the essence of the concept "readiness of future doctors for intercultural interaction" is determineduk
dc.language.isootheruk
dc.publisherДержавний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»uk
dc.subjectмайбутні лікаріuk
dc.subjectміжкультурна взаємодіяuk
dc.subjectполікультурний простірuk
dc.subjectмодельuk
dc.subjectпедагогічні умовиuk
dc.subjectкомпонентиuk
dc.subjectкритерії та показники готовності до міжкультурної взаємодіїuk
dc.subjectfuture doctorsuk
dc.subjectintercultural interactionuk
dc.subjectmulticultural spaceuk
dc.subjectmodeluk
dc.subjectpedagogical conditionsuk
dc.subjectcomponentsuk
dc.subjectcriteria and indicators of readiness for intercultural interactionuk
dc.titleДисертація формування готовності майбутніх лікарів до міжкультурної взаємодії у професійній діяльності 015 професійна освіта (спеціалізація – теорія і методика професійної освіти)uk
dc.title.alternativeFormation of readiness of future doctors for intercultural interaction in professional activitiesuk
dc.typeThesisuk
Appears in Collections:Дисертації

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Levitska A. I.2022.pdf2.27 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.