Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1605
Title: Програма навчальної дисципліни "Загальна психологія": (за вимогами кредитно-модульної системи)
Authors: Мельничук, Ірина Валентинівна
Melnychuk, Iryna Valentynivna
Keywords: психіка людини
загальна психологія
психологічна картина світу
програма
кредитно-модульна система
психічні функції
психика человека
psychic of man
general psychology
psychological picture of the world
program
credit-module systems
Issue Date: 2007
Publisher: Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського
Citation: Програма навчальної дисципліни "Загальна психологія": (за вимогами кредитно-модульної системи) / Південноукраїнський державний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського, Ін-т психології, Каф. теорії та методики практ. психології; [уклад. І. В. Мельничук]. – Одеса : ПДПУ імені К. Д. Ушинського, 2007. – 37 с.
Abstract: У програмі вирішується ряд запитань щодо уявлення про якісні відміни явищ психіки людини від тих, що мають місце у матеріальному свiтi, досліджується динаміка зростання психологічних знань щодо наукової картини світу на протязі розвитку людської цивілізації, аналізується презентованiсть психічних функцій в конкретних ділянках та зонах кори головного мозку людини, характеризується свідомість як вищий прояв та ступень розвитку психіки людини. Розглядаються наявні закономірності формування та розвитку психіки людини у процесі її взаємодії з навколишнім середовищем та на базі того анатомо-фізіологічного субстрату, який виступає носієм психіки та свідомості. Характеризується матеріалістична основа та детермінованість усіх явищ психічного життя людини - від найпростіших до найвищих, вторинність психічних явищ по відношенню до матеріальної дійсності, принципова вивчаємось усіх якостей, процесів та явищ психіки. Дається уявлення про якісні особливості сучасної психології i про основні напрямки розвитку психологічної картини світу. Пояснюються особливості структури i будови сучасної психології. Розкриваються зв'язки психологічної науки з природничими та точними науками. Формуються основні завдання психології у світі тих соціальних перебудов, які визначають основний напрямок соціального прогресу в Україні. Розкриваються основні поняття психологічної науки, її принципи i категорії на основі системного підходу. Обґрунтовується гносеологічна самостійність психології як окремої науки з особливим категоріальним, понятійним i методологічним апаратом, доводиться онтологічна достатність теоретичної бази сучасної психології. Розкриваються основні умови, що сприяли виникненню психічної форми відображення. Дається уявлення про логіку розвитку психічної форми відображення в тваринному світі. Характеризується основні фактори, які визначають зміст i спрямованість процесів антропогенезу. Просліджуються закономірності розвитку i ускладнення психічних функцій живих організмів у зв'язку з їх загальним розвитком, послідовність i взаємозв'язок різних форм психічного відображення в тваринному світі. Досліджуються закономірності виникнення психіки в ході еволюції живої матерії. Показана вирішальна роль практичної діяльності в становленні особистості людини i всього людського суспільства. Розкриваються основні характеристики діяльності як процесу, що відбувається між людиною i її середовищем. Аналізуються основні відмінності між основними видами діяльності. Простежується взаємозв'язок свідомості i діяльності людини. Діяльність розглядається як спосіб формування психіки людини i як спосіб її реалізації. Взаємозв'язок i внутрішня єдність процесів інтеріоризації i екстеріоризації дається у зв'язку з людською діяльністю. Розкриваються умови, які визначають реалізацію спілкування в житті людини i її роль в становленні i розвитку свідомості особистості. Доводиться глибинний характер процесів спілкування i їх вплив на становлення та розвиток інших явищ психіки. Обґрунтовується особливий характер процесів спілкування, їх якісні відмінності від інших проявів людської активності, які підпадають під категорію "діяльності". Спілкування досліджується як основа формування i існування різних видів людських взаємовідносин. Доводиться, що спілкування - це основний психологічний механізм, результатом якого є передача соціального досвіду новим поколінням. Повноцінне спілкування - основна передумова повноцінного розвитку особистості. Дається уявлення про особливості міжособистісних відношень в різних групах. Показується, що формування структури групи будь-якого рівня складності тісно зв'язано з процесами спілкування між членами даної групи. Розкриваються основні фактори i умови, які визначають процеси формування груп i колективів. Розкриваються необхідні умови формування дитячих колективів. та існуючі структури неформальних відносин у дитячих колективах.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1605
Appears in Collections:Кафедра теорії та методики практичної психології

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Програма_Заг_психол.pdf722.92 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.