Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/16017
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorКарпова, Світлана Геннадіївна-
dc.contributor.authorСолоділова, Олена Володимирівна-
dc.date.accessioned2022-10-31T12:14:14Z-
dc.date.available2022-10-31T12:14:14Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.citationКарпова С. Г. Філософські та культурологічні аспекти викладання «Філософії науки» в ДДАЕУ / Світлана Геннадіївна Карпова, Олена Володимирівна Солоділова // Перспективи. Соціально-політичний журнал. – 2022. – № 3. – С. 88–98.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/16017-
dc.description.abstractАктуальність проблеми. У зв’язку з трансформаціями сучасного освітнього процесу, який вимагає впровадження soft skills, непересічного значення набуває проблема викладання гуманітарних дисциплін в технічних університетах. Тому дослідження філософських і культурологічних аспектів вкладання «Філософії науки» для здобувачів третього освітньо-наукового рівня освіти (на прикладі ДДАЕУ) є безумовно актуальним в контексті подальших перетворень освітнього процесу. Мета дослідження: здійснити філософське дослідження специфіки викладання «Філософії науки» в ДДАЕУ. Об’єкт дослідження – філософські і культурологічні аспекти викладання «Філософії науки». Предмет дослідження – викладання дисципліни «Філософія науки» в ДДАЕУ. Методи дослідження: аналізу та синтезу, герменевтичний, системний, феноменологічний. Результати дослідження: 1) Позначено найбільш критичні моменти, що зустрічаються при викладанні «Філософії науки» здобувачам третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти «Доктор філософії (PhD)» в сучасній українській освітній культурі: а) трансформація предмета та «основного питання» філософії; б) неповнота «критичного мислення» через недостатній аналіз першоджерел; 2) Проаналізовано на прикладі ДДАЕУ основні філософські і культурологічні дискурси викладання «Філософії науки»: а) динамічність знання в контексті сучасної наукової культури; б) обов’язковість герменевтичних процедур при роботі з першоджерелами та вивченні понятійного апарату; в) аналіз та використання класичних та некласичних філософських та міждисциплінарних підходів та методів; г) залучення мисленевих експериментів, проблемного та інтерактивного навчання; 3) Спираючись на основні позначені дискурси, філософські обґрунтовано та розкрито специфіку методичних підходів щодо здійснення навчального процесу в межах дисципліни «Філософія науки»; 4) Показано необхідність використання системного підходу під час викладання дисципліни «Філософія науки» для критичного мислення, що загалом позитивно впливатиме на культуру наукових процесів та культурологічні і філософські контексти українського освітнього простору. Problem. In connection with the transformations of the modern educational process, which requires the introduction of soft skills, the problem of teaching humanitarian disciplines in technical universities is becoming extremely important. Therefore, the study of philosophical and cultural aspects of teaching «Philosophy of Science» for students of the third educational and scientific level of education (on the example of DSAEU) is definitely relevant in the context of further transformations of the educational process. Purpose: to carry out a philosophical study of the specifics of teaching «Philosophy of Science» at DSAEU. Methods and Results: analysis and synthesis, hermeneutic, systemic, phenomenological. Research results: 1) The most critical moments encountered in the teaching of «Philosophy of Science» to the third (educational and scientific) level of higher education «Doctor of Philosophy (PhD)» in modern Ukrainian educational culture are indicated: a) transformation of the subject and the «main question» of philosophy; b) incompleteness of "critical thinking" due to insufficient analysis of primary sources; 2) The main philosophical and cultural discourses of teaching «Philosophy of Science» are analyzed on the example of DSAEU: a) dynamism of knowledge in the context of modern scientific culture; b) the obligation of hermeneutic procedures when working with primary sources and studying the conceptual apparatus; c) analysis and use of classical and non-classical philosophical and interdisciplinary approaches and methods; d) involvement of thought experiments, problembased and interactive learning; 3) Based on the main marked discourses, the specifics of methodological approaches to the implementation of the educational process within the discipline «Philosophy of Science» are philosophically substantiated and revealed; 4) It is shown the necessity of using a systemic approach during the teaching of the discipline «Philosophy of science» for critical thinking, which will generally have a positive effect on the culture of scientific processes and the cultural and philosophical contexts of the Ukrainian educational space.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherВидавничий дім «Гельветика»uk
dc.subjecteducation seekeruk
dc.subjectphilosophy of scienceuk
dc.subjectmethoduk
dc.subjecttechniqueuk
dc.subjectscienceuk
dc.subjecteducational cultureuk
dc.subjectздобувач освітиuk
dc.subjectфілософія наукиuk
dc.subjectметодuk
dc.subjectметодикаuk
dc.subjectнаукаuk
dc.subjectосвітня культураuk
dc.titleФілософські та культурологічні аспекти викладання «Філософії науки» в ДДАЕУuk
dc.title.alternativePhilosophical and cultural aspects of teaching «Philosophy of science» at DSAEUuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:2022

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Karpova.pdf306.35 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.