Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/15984
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorШестакова, Юлія Володимирівна-
dc.contributor.authorГригорович, Лілія Степанівна-
dc.date.accessioned2022-10-27T12:44:23Z-
dc.date.available2022-10-27T12:44:23Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.citationШестакова Ю. В. Удосконалення парламентської етики в Україні / Юлія Володимирівна Шестакова, Лілія Степанівна Григорович // Політикус : наук. журнал. – 2022. – № 2. – С. 70–74.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/15984-
dc.description.abstractУ статті ми уточнили ряд понять, таких як «парламентська етика», «етичний порядок парламентської діяльності», «етична норма парламентської діяльності». Зокрема, під терміном «парламентська етика» розуміється вид професійної етики, що включає в себе сукупність таких елементів, як загальні етичні норми, етичні норми публічної діяльності та етичні норми парламентської діяльності, дотримання яких є обов’язковим в ході виконання народним депутатом, покладених на нього функцій, пов’язаних з законотворчою та іншою парламентською та позапарламентською діяльністю. Проаналізовано чинне законодавство Україні у сфері парламентської етики, визначено, що воно потребує удосконалення, адже не повно розкриває всі види відповідальності народного депутат за порушення етики – юридична, кримінальна, соціальна, професійна, особистісна. Окрім доповнення законодавства, воно також потребує технологізації і конкретизації у вигляді кодексів, правил, нормативів тощо. Розглянуто структуру етичного кодексу. Запропоновано класифікацію видів складових елементів парламентської етики та моделей регулювання етичних норм поведінки членів парламенту. Та вироблено інтегровану модель для України. Проаналізовано практику роботи Комітету Комітет Верховної Ради України з питань Регламенту, депутатської етики та організації роботи Верховної Ради України за допомогою відкритої бази даних. З’ясовано, що вона не є достатньою через наявні законодавчі обмеження повноважень Комітету. Прийшли до висновку, що вдосконалення парламентської етики в Україні можливе за умов розроблення і впровадження більш дієвої моделі регулювання етичних норм поведінки парламентарів, яка б здійснювала не лише контролюючу, а й моніторингову і консультативну діяльності. Це з однієї сторони збільшує навантаження на Комітет з питань Регламенту, депутатської етики та організації роботи Верховної Ради України, а з іншої - сприяє пришвидшенню вирішення питання щодо прийняття і впровадження етичного кодексу народного депутата як важливого засобу боротьби з політичною корупцією і закритістю влади. In this article, we clarified a number of concepts, such as «parliamentary ethics», «ethical order of parliamentary activities», «ethical norms of parliamentary activities». Тhe concept of «parliamentary ethics» has been clarified. It is a type of professional ethics that includes a set of elements such as general ethical norms, ethical norms of public activity and ethical norms of parliamentary activity The observance of these elements is obligatory during the performance by the People’s Deputy of the functions assigned to him related to legislative and other parliamentary and extra-parliamentary activities. The current legislation of Ukraine of parliamentary ethics has been analyzed and determined that it needs improvement, because it does not fully disclose all types of liability of the People’s Deputy for ethical violations - legal, criminal, social, professional, personal. The current legislation also needs to be technologicalized and concretized in the form of codes, rules, regulations, etc. The classification of types of constituent elements of parliamentary ethics and the classification of models of regulation of ethical norms of behavior of People’s Deputies have been offered. An integrated model for Ukraine has been developed. It includes the control, monitoring and consulting functions, which correspond to modern world trends. The practice of work of the Committee of the Verkhovna Rada of Ukraine on the Rules of Procedure, Deputy Ethics and Organization of the Work of the Verkhovna Rada of Ukraine has been analyzed. It was found that it was not sufficient due to the existing legal limitations of the Committee’s powers. We concluded that the improvement of parliamentary ethics in Ukraine is possible under the development and implementation of a more effective model of regulating ethical norms of conduct of parliamentarians, which would carry out not only control, but also monitoring and advisory activities. On the one hand, this increases the burden on the Committee on Rules of Procedure, Deputy Ethics and Organization of Work of the Verkhovna Rada of Ukraine. Оn the other hand, it accelerates the adoption and implementation of the Code of Ethics of the People’s Deputy as an important means of combating political corruption and secrecyuk
dc.language.isootheruk
dc.publisherВидавничий дім «Гельветика»uk
dc.subjectпарламентська етикаuk
dc.subjectетична норма депутатської діяльностіuk
dc.subjectетичний порядок депутатської діяльностіuk
dc.subjectмодель регулювання етичних норм поведінкиuk
dc.subjectвідповідальність народного депутатаuk
dc.subjectparliamentary ethicsuk
dc.subjectethical norm of deputy activityuk
dc.subjectethical order of deputy activityuk
dc.subjectmodel of regulation of ethical norms of behavioruk
dc.subjectresponsibility of the People’s Deputyuk
dc.titleУдосконалення парламентської етики в Україніuk
dc.title.alternativeImproving parliamentary ethics in Ukraineuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:2022

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Hryhorovych.pdf241.14 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.