Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/15978
Title: Використання засобів наочного моделювання у корекційно-виховній роботі з дітьми з порушеннями мовлення
Other Titles: Use of visual simulation tools in correctional work with children with speech disorders
Authors: Галущенко, Вікторія Іванівна
Galushchenko, Viktoriya Ivanivna
Keywords: наочне моделювання
діти з порушеннями мовлення
корекційно-виховна робота
visual simulation
children with speech disorders
correctional and educational work
Issue Date: 2018
Publisher: Поліграфічне підприємство ПП "Медобори 2006"
Citation: Галущенко В. І. Використання засобів наочного моделювання у корекційно-виховній роботі з дітьми з порушеннями мовлення / В. І. Галущенко // Актуальні питання корекційної освіти. Педагогічні науки. - 2018. - Вип. 12. - С. 52-63.
Abstract: У статті проаналізовано наукові дослідження з проблеми моделювання в мовленнєвому розвитку дітей, розкрито та охарактеризовано різні види моделей, що використовуються у корекційно-виховній роботі з дітьми з порушеннями мовлення. Визначено доцільність застосування методу моделювання, що є основою розвитку розумових здібностей, оволодіння діями заміщення, співвіднесення, засобами основного стимулювання дітей дошкільного віку. Важливим є можливість дитини з мовленнєвою патологією активізувати пізнавально-мовленнєву діяльність через засоби невербального підґрунтя наочних моделей та замінників, використовувати готові наочні моделі-малюнки можна вже на підготовчому етапі корекційно-виховної роботи. Введення наочних моделей в процес навчання дозволяє логопедам більш цілеспрямовано розвивати імпресивне мовлення дітей, збагачувати їх активний лексикон, закріплювати навички словотворення, формувати й удосконалювати вміння використовувати в мовленні різні конструкції речень, описувати предмети, складати розповідь, співвідносити певні об`єкти та предмети з різними символами та схемами. Використання наочного моделювання в корекційно-освітній роботі з дітьми, що мають порушення мовлення ефективно впливає на розвиток у дошкільників пам'яті, уваги, уяви, логічного мислення, збагачення словникового запасу і служать додатковим основою для виправлення звуковимови. The hasty way of activating the correctional and educational process with children with severe speech impairments is an important problem of the present. Current and innovative to date is the study of teachers, psychologists, speech therapists that the basis of the development of mental abilities, the means of the main stimulation of children of preschool age is to master the child by substitution and visual simulation. In modern scientific and pedagogical literature, modeling is considered as a product of complex cognitive activity, which includes the mental processing of the output sensory-perceived material and the creation of a model - a generalized image of the essential properties of the modeled object. In a pre-school educational organization, modeling is a visual and practical learning method that ensures successful learning by children of knowledge about the features, the property of individual characteristics and the hidden characteristics of objects, objects of the world, the relationships and relations that exist between them.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/15978
Appears in Collections:Кафедра дефектології та фізичної реабілітації

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Galushchenko V.I. 2018.pdf763.59 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.