Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/15675
Title: Glamor social networks and their ukrainian dimension
Other Titles: Соціальні мережі гламуру та їх український вимір
Authors: Семко, Яна Сергіївна
Semko, Yana Serhiivna
Keywords: consumer society
glamor
consumer values
marketing strategies
social project
internet project
internet space
суспільство споживання
гламур
споживацькі цінності
маркетингові стратегії
соціальний проект
інтернет-проект
інтернет-простір
Issue Date: 2022
Publisher: Видавничий дім «Гельветика»
Citation: Semko Ya. S. Glamor social networks and their ukrainian dimension / Ya. S. Semko // Наукове пізнання : методологія та технологія. – 2022. – № 1 (49). – С. 19-24.
Abstract: Internet space, which has become a significant area of human life, can be considered as one of the forms of the field of power, which, like the field of power in reality, maintains a certain order in society. This function fully extends to the organization of the consumption process, which under no circumstances should stop. Thus there is a special discourse of consumption, which means organized social interaction about the sale and purchase of certain tangible and intangible assets (food, cloth ing, books, information, knowledge, etc.), which to some extent meet the needs of people and create a sense of boundaries reality. The study focuses on the study of social networks of the existence of glamor and the process of promoting consumption as the main value of modern society. The Internet is considered as a special field of power that regulates the process of consumption. One way to regulate this is to create and promote social projects. The results of the research of the Internet project «Glamor» – one of the most influential and developed projects of the consumer society are given. Some virtual communication resources that promote the idea of glamorization through marketing strategies are considered. Par ticular attention is paid to such strategies to promote the Internet project, as the use of site developers training cycles aimed at programming consumer behavior, games with numbers, self-presentation opportunities, sales information, marketing express surveys, the possibility of developing a virtual career on the site, consulting on fashion and turning into a glamorous girl or man. Інтернет-простір, що став значущою сферою життєдіяльності людини, можна розглядати як одну з форм поля влади, яке, так само як і поле влади в реальності, підтримує певний порядок в суспільстві. Ця функція повною мірою поширюється і на організацію процесу споживання, яке ні за яких обставин не повинно зупинитися. Так виникає особливий дискурс споживання, під яким розуміється організована соціальна взаємодія з приводу продажу-покупки деяких матеріальних і нематеріальних цінностей (їжі, одягу, книг, інформації, знання тощо), що задовольняють в тій чи іншій мірі потреби людей і створюють за допомогою смислів межі реальності. Дослідження зосереджене на вивченні соціальних мереж існування гламуру та процесу просування споживання як головної цінності сучасного суспільства. Розглядається інтернет-простір як особливе поле влади, що регулює процес споживання. Одним із способів такого регулювання є створення і просування соціальних проектів. Наводяться результати дослідження інтернет-проекту «Гламур» – одного з найбільш впливових і розвинених проектів споживчого товариства. Розглянуто деякі віртуальні комунікативні ресурси, які просувають ідеї гламуризації за допомогою маркетингових стратегій. Особливу увагу приділено таким стратегіям просування інтернет-проекту, як використання розробниками сайтів навчальних циклів, націлених на програмування споживчої поведінки, гри з цифрами, можливості самопрезентації, інформування про розпродажі, маркетингові експрес-опитування, можливість розвитку віртуальної кар'єри на сторінках сайтів, консультування з питань моди і перетворенню на гламурну дівчину або чоловіка.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/15675
Appears in Collections:2022

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Semko.pdf308.93 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.