Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/15653
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorZimny, Ewa-
dc.date.accessioned2022-08-11T12:17:41Z-
dc.date.available2022-08-11T12:17:41Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.citationZimny E. Wyzwania wobec nauczycieli dzieci w kontekście przemian transformacyjnych / Ewa Zimny // Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського : Лінгвістичні науки : зб. наук. праць. – Одеса : Інформаційно-видавничий центр університету ім. К. Д. Ушинського, 2021. – № 33. – С. 257-272.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/15653-
dc.description.abstractJakość kształcenia i wychowania była zawsze przedmiotem niepokojów rodziców, wychowawców, pedagogów i decydentów. W każdej epoce ludzie nie byli zadowoleni w pełni ze struktur szkolnych, programów i treści nauczania oraz ze skutków wychowania. Edukacja rozumiana jako proces wspierania rozwoju powinna pomagać dzieciom robić postępy, ułatwiać wejście w dorosłe życie. Bardzo dużą rolę w rozwoju małego dziecka ma nauczyciel przedszkola — wysokiej klasy specjalista, który wychowuje, kształci i dba o jego wszechstronny rozwój. Dbałość o efekty kształcenia i inspirowanie do podejmowania działań na rzecz jakości wychowania i nauczania, to główne zadanie nadzoru pedagogicznego, zapisane w ustawie o systemie oświaty. Inspirowanie, ukierunkowanie, koordynowanie i monitorowanie działań nauczycieli, które mają na celu poprawę efektów pracy dydaktyczno-wychowawczej, to rola dyrektora przedszkola. Якість освіти та виховання завжди була предметом занепокоєння батьків, вчителів, вихователів та політиків. У будь-якому віці люди не бувають повністю задоволені шкільною системою, програмами, змістом навчання та ефективністю освіти. Освіту визначають як процес сприяння розвитку, який має допомогти дітям прогресувати та перейти на етап дорослішання. Дуже велику роль у розвитку маленької дитини відіграє вихователь дитячого садка — висококласний спеціаліст, який виховує та піклується про всебічний розвиток. Увага до результатів навчання та спонукання до дій для сприяння якості освіти та викладання — основне завдання педагогічного складу, прописане в Законі про освіту. Роль директора дитячого садка — надихати, спрямовувати, координувати та контролювати діяльність педагогів, які працюють над покращенням освітніх результатів. Quality of education and upbringing has always been the subject of anxieties of parents, teachers, educators and policy-makers. In every age people were not fully satisfied with school structures, programs and teaching content and the effects of education. Education is understood as the process of promoting the development should help children make progress, facilitate entry into adult life.Very large role in the development of a small child is a kindergarten teacher — highclass specialist who nurtures, educates and cares for comprehensive development. The attention to learning outcomes and inspire action for the quality of education and teaching is the main task of pedagogical supervision, written in the Law on the Education System. Inspiring, directing, coordinating and monitoring the activities of teachers who are working to improve educational outcomes — educational, the role of the director of the kindergarten.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherАстропринтuk
dc.subjectjakośćuk
dc.subjectsystem szkolnyuk
dc.subjectefektywnośćuk
dc.subjectnauczycieluk
dc.subjectdyrektoruk
dc.subjectawans zawodowyuk
dc.subjectdzieckouk
dc.subjectprzedszkoleuk
dc.subjectkompetencjeuk
dc.subjectwspółpracauk
dc.subjectrozwójuk
dc.subjectefektyuk
dc.subjectякістьuk
dc.subjectшкільна системаuk
dc.subjectефективністьuk
dc.subjectвчительuk
dc.subjectдиректорuk
dc.subjectпрофесійне зростанняuk
dc.subjectдитинаuk
dc.subjectдитячий садокuk
dc.subjectкомпетентністьuk
dc.subjectспівпрацяuk
dc.subjectрозвитокuk
dc.subjectефектиuk
dc.subjectqualityuk
dc.subjectschool systemuk
dc.subjectefficiencyuk
dc.subjectteacheruk
dc.subjectdirectoruk
dc.subjectprofessional advancementuk
dc.subjectchilduk
dc.subjectkindergartenuk
dc.subjectcompetenceuk
dc.subjectcooperationuk
dc.subjectdevelopmentuk
dc.subjecteffectsuk
dc.titleWyzwania wobec nauczycieli dzieci w kontekście przemian transformacyjnychuk
dc.title.alternativeChallenges for Children’s Teachers in the Context of Transformational Changesuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:2021

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Zimny.pdf360.71 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.