Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/15500
Title: Особливості професійно-педагогічної підготовки майбутнього вчителя технологій в закладі вищої освіти
Other Titles: Features of professional and pedagogical training of the future teacher of technologies in the higher education institution
Authors: Штайнер, Тетяна Віталіївна
Штайнер, Татьяна Витальевна
Shtainer, Tetyana Vitaliivna
Keywords: графічна підготовка
майбутній вчитель технологій
модернізація
педагогічні умови
технологічна освіта
професійно-педагогічна підготовка
graphic training
future teacher of technologies
future teacher of technologies
modernization
technological education
professional-pedagogical training
pedagogical conditions
Issue Date: 2022
Publisher: House “Baltija Publishing"
Citation: Штайнер Т. В. Особливості професійно-педагогічної підготовки майбутнього вчителя технологій в закладі вищої освіти / Т. В. Штайнер // Baltic Journal of Legal and Social Sciences. - 2022. - No. 1. - С. 215-220.
Abstract: У статті розглядаються проблеми інтенсивної перебудови окремих параметрів навчання майбутніх вчителів технологій, зокрема тих, що посилюють їх професійно-педагогічну кваліфікацію, не порушуючи конструктивних напрацювань минулого. Визначається потреба суттєвого оновлення змісту, форм, методів, засобів і прийомів навчання, яке дасть змогу підвищити якість педагогічної кваліфікації випускників та її суперечність з відсутністю обґрунтованих і експериментально перевірених організаційно-педагогічних умов модернізації професійно-педагогічної підготовки майбутніх вчителів технологій. Також розкривається професійна-педагогічна підготовка майбутнього вчителя технологій, яка ґрунтується на чіткому урахуванні сучасних вимог освіти, таких як: кваліфікаційна характеристика вчителя і робочих професій певних галузей; вимог до системи безперервної професійної освіти; суб’єктно-діяльнісного підходу до професійної підготовки; вікових та індивідуальних можливостей здобувачів вищої освіти в галузі «Технологія». The article considers the problems of intensive restructuring of certain parameters of training of future teachers of technology, in particular those that strengthen their professional and pedagogical qualifications, without violating the constructive developments of the past. The need for significant updating of the content, forms, methods, means and methods of teaching is determined, which will improve the quality of pedagogical qualification of graduates and its contradiction with the lack of reasonable and experimentally tested organizational and pedagogical conditions for modernizing professional and pedagogical training of future teachers of technology. It also reveals the professional and pedagogical training of future teachers of technology, which is based on strict consideration of modern educational requirements, such as: qualification characteristics of teachers and working professions in certain fields; requirements for the system of continuing professional education; subject-activity approach to professional training; age and individual opportunities of higher education students in the field of "Technology.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/15500
Appears in Collections:Кафедра технологічної і професійної освіти

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Tetiana Shtainer 2022.pdf326.1 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.