Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/15430
Title: An analysis of online chinese language teaching
Other Titles: Аналіз онлайн-викладання китайської мови
Authors: Zhou Xinrui
Keywords: elementary Chinese
online teaching
interactive teaching mode
початкова китайська
онлайн навчання
інтерактивний режим навчання
Issue Date: 2022
Publisher: South Ukrainian National Pedagogical University named after K. D. Ushynsky; Harbin : Harbin Engineering University
Citation: Zhou Xinrui An analysis of online chinese language teaching / Zhou Xinrui // Modern vectors of science and education development in China and Ukraine (中国与乌克兰科学及教育 前 沿 研 究 ): International annual journal. – Odesa: South Ukrainian National Pedagogical University named after K. D. Ushynsky; Harbin : Harbin Engineering University, 2022. – Issue 8. – Р. 315-324.
Abstract: Due to the impact of the COVID-19 epidemic, the Chinese language teaching at schools has shifted from offline courses to online web-based teaching. As this is new for beginner-level Chinese learners and there have not been developed any learning methods and strategies in this concern, teachers feel a lack of them as well as need more suitable teaching methods and strategies for online courses. The interactive teaching model emphasises interaction between students and students, between students and the class platform, as well as between students and teachers. The interactive teaching mode has advantages such as rich types of interaction and the ability to motivate students on the basis of fully motivating role of the teacher, which is important for online courses in elementary Chinese. Since 2020, due to the impact of the COVID-19 epidemic, the teaching of Chinese at the Private Educational Complex “Erudit” (Odesa) has changed from offline to online courses, which has had a very significant impact on the teaching of Chinese at the school. The overall Chinese proficiency level of the schoolchildren is not high, and even those who have been studying Chinese for a year have not yet fully mastered Hanyu Pinyin. This has made it necessary to update the Chinese teaching model and teaching methods at the Private Educational Complex “Erudit”. Через вплив епідемії COVID-19 викладання китайської мови в школі перейшли від офлайн-курсів до он-лайн веб-викладання. Оскільки це нове для тих, хто вивчає китайську на початковому рівні, і не було розроблено жодного навчання методів і стратегій у цьому питанні, вчителі відчувають ці недоліки у викладанні, а також потребу більш відповідних методах навчання для онлайн-курсів. Інтерактивна модель навчання акцентує увагу між учнями та вчителями. Важливо для онлайн-курсів початкової китайської мови - уміння мотивувати учнів на основі повноцінної мотивуючої ролі вчителя.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/15430
Appears in Collections:2022

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Zhou Xinrui.pdf7.04 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.