Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/14954
Title: Реалізація компетентнісного підходу в процесі загальної мистецької (музичної) освіти школярів України та Китаю
Other Titles: mplementation of the competencebased approach in the process of general artistic (musical) education of schoolchildren of Ukraine and China
Authors: Batiuk, Nataliya Orestivna
Батюк, Наталія Орестівна
Федорець, Микола Олександрович
Хан, Хуйюнь
Fedorets, Mykola
Keywords: компетентнісний підхід
ключові компетентності
підготовленість майбутніх учителів музичного мистецтва до формування компетентностей школярів
міжпредметні мистецькі та предметні компетентності
competence-based approach
key competences
interdisciplinary (cross-cutting) artistic and subject (musical) competences, readiness of future musical art teachers for the formation of students’ competences
Issue Date: 2021
Publisher: Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка
Citation: Батюк Н. Реалізація компетентнісного підходу в процесі загальної мистецької (музичної) освіти школярів України та Китаю / Н. Батюк, М. Федорець, Хуйюнь Хан // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. - 2021. - № 1. - С. 390-401.
Abstract: Стаття присвячена використанню та перспективам розвитку компетентнісного підходу в процесі здійснення загальної мистецької (музичної) освіти школярів України та Китаю. Доведено, що в обох країнах накопичено певну кількість наукових, науково-методичних робіт і практичного досвіду щодо впровадження компетентнісного підходу у процесі загальної мистецької (музичної) освіти учнів ЗЗСО. Запропоновано шляхи модернізації чинної системи підготовки майбутніх учителів музичного мистецтва в Україні (за спеціальностями 014 Середня освіта. Музичне мистецтво; 025 Музичне мистецтво) та в Китаї (за аналогічними спеціальностями). The article reveals peculiarities of implementation of the competence-based approach in the process of general artistic (musical) education of schoolchildren of Ukraine and China. The analysis and generalization of scientific, scientific-methodological and legislative sources of Ukraine and China on the implementation of the competence-based approach in the process of general artistic (musical) education of schoolchildren in Ukraine and China, as well as pedagogical observations, allow us to note that in both countries there are scientific, scientific-methodological works and practical experience in implementing a competencebased approach in the process of general artistic (musical) education of schoolchildren. It is found that constant trend of developed countries in the modernization of general education systems in the XXI century, carried out in the context of the competence-based approach, requires Ukraine and China to accelerate this process at all levels of national education and for all disciplines, including organization of general artistic (musical) education of schoolchildren and preparation for this of future bachelors and masters.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/14954
Appears in Collections:Кафедра музичного мистецтва і хореографії

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Batiuk Nataliya Orestivnа 2021.pdf1.08 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.