Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/14880
Title: Organization of Individual Work of Students in Blended Learning of Foreign Languages at Higher Educational Institutions
Other Titles: Організація індивідуальної роботи студентів із змішаного навчання Іноземні мови у вищих навчальних закладах
Authors: Авраменко, Богдана Володимирівна
Авраменко, Богдана Владимировна
Avramenko, Bohdana Volodymyrivna
Буздуган, Олена Анатоліївна
Буздуган, Елена Анатольевна
Buzdugan, Olena Anatoliivna
Миркович, Инна Леонидовна
Мирковіч, Інна Леонідівна
Myrkovych, Inna Leonidivna
Оськіна, Наталія Олександрівна
Оськина, Наталия Александровна
Oskina, Natalia Oleksandrivna
Стрига, Елеонора Вячеславівна
Стрига, Элеонора Вячеславовна
Stryga, Eleonora Vyacheslavivna
Keywords: students’ autonomy
self-organization
communication
educational skills
information
fвтономія учнів
самоорганізація
комунікація
навчальні навички
інформація
Issue Date: 2021
Publisher: Atlanta : North American Business Press
Citation: Avramenko B. V. Organization of Individual Work of Students in Blended Learning of Foreign Languages at Higher Educational Institutions / B. V. Avramenko, О. А. Buzdugan, І. L. Myrkovych, N. O. Oskina, E. V. Stryga // Journal of Higher Education Theory and Practice. - Vol. 21(14) 2021. - P. 19-30.
Abstract: he purpose of the academic paper is as follows: to evaluate the effectiveness of individual work of students in blended learning of foreign languages at higher educational institutions in order to identify problems and prospects for autonomous learning. Methodology. The paper uses the online form of the questionnaire to conduct a survey of 260 students of Ukrainian universities in September-October 2020. The results demonstrate several important conclusions. Social-demographic characteristics of students affect the effectiveness of self-organization of students in the study of foreign languages with application of technologies. The basic problems of individual work of students in blended learning of foreign languages at HEI are determined as follows: technical and the need for support from a technical specialist; inconvenience of a blended learning system; the need for additional technical skills; the complexity of blended learning. The effectiveness of the learning process based on the system and technologies of blended learning has been also assessed at the average level. Мета навчальної роботи така: оцінити ефективність індивідуальної роботи студентів у змішаному вивченні іноземних мов у вищих навчальних закладах з метою виявлення проблем і перспективи автономного навчання. Методологія. У роботі використано онлайн-форму анкети провести опитування 260 студентів українських вишів у вересні-жовтні 2020 р. Результати продемонструвати кілька важливих висновків. Соціально-демографічні характеристики студентів, що впливають на ефективність самоорганізації студентів при вивченні іноземних мов із застосуванням технології. Основні проблеми індивідуальної роботи студентів у змішаному навчанні іноземних мов у ВНЗ визначаються наступним чином: технічна та потреба в підтримці технічного спеціаліста; незручність змішаної системи навчання; потреба в додаткових технічних навичках; складність змішане навчання. Ефективність процесу навчання на основі системи та змішаних технологій навчання також оцінено на середньому рівні.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/14880
Appears in Collections:Кафедра західних і східних мов та методики їх навчання

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Avramenko.pdf408.75 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.