Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/14847
Title: Формування професійної рефлексії майбутніх учителів музики у процесі вокальної підготовки
Other Titles: Formation of professional reflection of future music teachers in the vocal preparation process
Authors: Гудзь, Олена Анатоліївна
Gudz, Olena
Keywords: рефлексія
професійна рефлексія
рефлексивний підхід
вокальна підготовка
майбутній вчитель музики
reflection
professional reflection
reflective approach
vocal training
future music teacher
Issue Date: 2019
Publisher: Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя
Citation: Гудзь О. А. Формування професійної рефлексії майбутніх учителів музики у процесі вокальної підготовки / О. А. Гудзь // Наукові записки НДУ імені М. Гоголя. Серія "Психолого-педагогічні науки". - 2019. - №1. - С. 15-20.
Abstract: Стаття присвячена визначенню та обґрунтуванню сутності, змісту й специфіки професійної рефлексії майбутнього вчителя музичного мистецтва. Висвітлено особливості вокальної підготовки майбутнього вчителя музики і акмеологічний потенціал формування рефлексії у студентів-вокалістів. Розглянуто рефлексивний підхід як теоретико-методологічне підґрунтя вокальної підготовки студентів у педагогічних вишах. Обґрунтовано принципи формування професійної рефлексії майбутніх учителів музики в процесі вокальної підготовки. The article is devoted to the definition of the essence of professional reflection of the future teacher of musical art and the peculiarities of its formation among students in the process of vocal preparation. The purpose of the article is to define and substantiate the essence, specifics and principles of the formation of professional reflection of future music teachers in the process of vocal preparation. Reflection is considered as an acmeological strategy of forming its own performing-pedagogical self-concept, which contains the unique features of psychological penetration into a musical work, its artistic and aesthetic comprehension and technical-executive embodiment of its content. Professional reflection of a music teacher, includes fixing, understanding, evaluating and correcting one’s own musical perception, thinking, physical actions and artistic means of expression used at any given time.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/14847
Appears in Collections:Кафедра теорії музики і вокалу

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Gudz Olena 2019.pdf203.13 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.