Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/14795
Title: Діагностика виявлення рівня впливу толерантності студентського колективу на адаптацію першокурсників
Other Titles: Diagnosing the level of the influence of students’ community tolerance on first-year learners’ adaptation
Authors: Колбіна, Людмила Анатоліївна
Колбина, Людмила Анатольевна
Kolbina, Liudmyla Anatoliivna
Паскаль, Олена Вікторівна
Паскаль, Елена Викторовна
Paskal, Olena Viktorіvna
Keywords: толерантність
міжособистісні відносини
адаптація першокурсника
студентський колектив
tolerance
interpersonal relations
first-year students’ adaptation
students’ community
Issue Date: 2021
Publisher: Причорноморський науково-дослідний інститут економіки та інновацій
Citation: Колбіна Л. А. Діагностика виявлення рівня впливу толерантності студентського колективу на адаптацію першокурсників / Л. А. Колбіна, О. В. Паскаль // Інноваційна педагогіка. - 2021. - Вип. 32(1). - С. 90-94.
Abstract: Стаття висвітлює необхідність діагностики рівня впливу толерантності студентського колективу на адаптацію першокурсників. У статті наводяться результати дослідження рівня впливу толерантності студентського колективу, які можуть бути використані для більш ефективного і адресного вирішення проблем адаптації першокурсників до навчання у ЗВО. Мета статті полягає в діагностичному виявленні рівня адаптації в першокурсників до студентського колективу, сформованості толерантності в якості особистісної характеристики та проведення аналізу його результатів. The article highlights the need to diagnose the level of the influence of students’ community tolerance on first-year learners’ adaptation. The paper presents the results studying the level of influence of students’ community tolerance, which can be used for a more effective and targeted solution to the problems of first-year students’ adaptation for further study in higher education institutions. The purpose of the article is to diagnostically identify the level of first-year learners’ adaptation to students’ community, the formation of tolerance as a personal characteristic and analysis of its results. It is found out that the adaptation of a first-year student to study in higher education institution should be considered as a process of their entry into a new social environment (university staff, academic group), assimilation and reproduction of social norms and values inherent in this environment, mastery of relevant roles and functions.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/14795
Appears in Collections:Кафедра педагогічних технологій початкової освіти

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kolbina Liudmyla Anatoliivna 2021.pdf140.94 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.