Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/14707
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorІвершинь, Анжеліка Геннадіївна-
dc.contributor.authorIverschin, Anzhelika Hennadiivna-
dc.date.accessioned2022-04-25T11:34:39Z-
dc.date.available2022-04-25T11:34:39Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.citationІвершинь А. Г. Діагностика розвитку креативностi особистості майбутніх вихователів / А. Г. Івершинь // Науковий вісник Миколаївського національного університету імені В. О. Сухомлинського. Педагогічні науки. - 2019. - № 2. - С. 101-106.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/14707-
dc.description.abstractУ статті акцентовано увагу на понятті «креативність майбутніх вихователів дітей дошкільного віку». Зауважено, що саме від креативного потенціалу педагогів дошкільної освіти залежить креативний розвиток вихованців. Зазначено, що креативність є складним багатокомпонентним явищем, яке охоплює інтелектуальну сферу людини, особистісні якості, життєву позицію та спрямовує особистість на творчість. Запропоновано структуру креативності майбутніх вихователів, яка складається з наступних компонентів: мотиваційного, емоційно-ціннісного, когнітивного, та рефлексивнотворчого. Запропоновано діагностувальний інструментарій щодо визначення ступеня розвитку компонентів креативності майбутніх вихователів та проведено констатувальний зріз розвитку креативності студентів бакалаврату. Modern global changes related to rapid scientific and technological progress, change in living standards, revision of standards of life, set the task of higher education for the formation of a person with developed creative abilities, the desire for constant self-education, creativity. Developing of creative personality traits is of fundamental importance in meeting the challenges of economic development. New ideas, innovation and ingenuity in the development of products and services are increasingly important to the economic competitiveness of companies, and of countries. The development of the future educator as a creative individual is important because it is from the creative potential of teachers that the creative development of the pupils depends. For a creative person, such personal qualities are important that allow you to operate effectively in situations of uncertainty, go beyond the predictable, show spontaneity.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherМиколаївський національний університет імені В. О. Сухомлинськогоuk
dc.subjectкреативністьuk
dc.subjectмайбутні вихователі дітей дошкільного вікуuk
dc.subjectдіагностикаuk
dc.subjectcreativityuk
dc.subjectfuture teachers of preschool childrenuk
dc.subjectdiagnosticsuk
dc.titleДіагностика розвитку креативностi особистості майбутніх вихователівuk
dc.titleDiagnosis of the development of personality creativity of future educators-
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:Кафедра теорії та методики дошкільної освіти

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Iverschin Anzhelika Hennadiivna 2019.pdf265.31 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.