Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/14698
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorНепомняща, Ірина Миколаївна-
dc.contributor.authorNepomniashcha, Iryna Mykolaivna-
dc.date.accessioned2022-04-25T09:14:50Z-
dc.date.available2022-04-25T09:14:50Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.citationНепомняща І. М. Розвиток пізнавальної діяльності дитини передшкільного віку / І. М. Непомняща // Інноваційна педагогіка. - 2020. - Вип. 20(3). - С. 21-25.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/14698-
dc.description.abstractУ статті було охарактеризовано пізнавальний розвиток дитини передшкільного віку, що є навколишнім світом, а також засвоєнням нової інформації, запам’ятовування, розв’язання певних завдань. Для розвитку пізнавальної активності дітей передшкільного віку використовують такі види казок як: психологічно-повчальна казка, дидактична, казка з завданнями. Казки є одним із найдавніших засобів морального та етичного виховання дітей, а також розвитку їх пізнавальної активності. Використовуючи казку, дитину можна навчати, ознайомлювати з оточуючим світом, розвивати мовлення, формувати допитливість. Казка активізує пiзнавальнi потреби дитини на всіх етапах життя та в різних видах діяльності: грі, навчанні, праці. За допомогою казки можна підвищувати інтерес до навчання, що підкріплює самостійність у діяльності дитини. The article describes the cognitive development of a preschool-aged child, who is the outside world, as well as learning new information, memorizing, solving certain tasks. There are such types of fairy tales for the development of cognitive activity of preschool children as: psychological-educational fairy tale, didactic, fairy-tale with tasks. Fairytales are one of the oldest means of moral and ethical education of children, as well as the development of their cognitive activity. Using a fairy tale, a child can be taught, familiarized with the outside world, develop speech, form curiosity. The tale activates the cognitive needs of the child at all stages of life and in different activities: play, training, work. With the help of a fairy tale, you can increase interest in learning, which reinforces the independence of the child. Preschoolers are well aware of the moral of the fairy tale, differentiate between good and evil, and actively take the side of good.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherПричорноморський науково-дослідний інститут економіки та інноваційuk
dc.subjectпізнавальний розвиток дитини передшкільного вікуuk
dc.subjectказкаuk
dc.subjectпсихологічно-повчальна казкаuk
dc.subjectдидактична казкаuk
dc.subjectмова і мовленняuk
dc.subjectметоди роботи з казкоюuk
dc.subjectcognitive development of a child of preschool ageuk
dc.subjecta fairy taleuk
dc.subjecta psychological and educational fairy taleuk
dc.subjectmethods of work with a fairy taleuk
dc.subjecta fairy tale with tasks of speech and speechuk
dc.subjectdidacticuk
dc.titleРозвиток пізнавальної діяльності дитини передшкільного вікуuk
dc.title.alternativeDevelopment of cognitive activity of preschool-aged childrenuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:Кафедра теорії та методики дошкільної освіти

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Nepomniashcha Iryna Mykolaivna2020.pdf157.81 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.