Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/14690
Title: Проблеми організації уроків фізичної культури в інклюзивному класі
Other Titles: Problems of organizing lessons of physical culture in inclusive class
Authors: Форостян, Ольга Іванівна
Forostjan, Olha Ivanivna
Keywords: інклюзивна освіта
фізичне виховання
проблеми підготовки вчителів
inclusive education
physical education
problems of teacher training
Issue Date: 2018
Publisher: Сумський державний педагогічний університет імені А.С. Макаренка
Citation: Форостян О. І. Проблеми організації уроків фізичної культури в інклюзивному класі / О. Форостян // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. - 2018. - № 8. - С. 256-265.
Abstract: Нова освітня політика в Україні призвела до щорічного стрімкого збільшення кількості класів із інклюзивною формою навчання і до загострення проблеми підготовки та перепідготовки вчителів для роботи в інклюзивних класах. Проведене дослідження показало, що в інклюзивних класах учитель фізичної культури повинен у першу чергу вирішити проблеми організації навчального процесу й техніки безпеки на уроках зі здоровими дітьми та дітьми з інвалідністю різної нозології. Аналіз результатів нашого дослідження дозволив нам визначити зміст курсу підвищення кваліфікації вчителів фізичної культури, що забезпечить їм можливість правильної організації процесу фізичного виховання в інклюзивних класах. In the new Law of Ukraine “On Education”, special education institutions are excluded from the education system. The school creates conditions for teaching children with special educational needs in secondary schools in inclusive classes. The rapid increase in the number of classes with an inclusive form of study leads to an aggravation of the problem of training and retraining of teachers of physical culture for work in inclusive classes. We have studied the state of preparedness for the introduction of an inclusive form of education into the practice of teaching discipline “physical culture” in schools of the Odessa region. It has been established that the teacher directly encounters the following main problems during physical education lessons: 1) organization of the educational process, which would allow to meet the educational needs of each student in the team as much as possible; 2) presentation of different contents of the program material in one lesson for different children (healthy and with special educational needs); 3) should be developed rules for inclusive classes for the safe organization of joint activities of healthy children and disabled children at physical education lessons.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/14690
Appears in Collections:Кафедра теорії і методики фізичної культури та спортивних дисциплін

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Forostjan Olha Ivanivna 2018.pdf1.01 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.