Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/14517
Title: Teaching students-anglicists the communicative strategy "Аctive listening" in conflict speech situations
Other Titles: Навчання студентів-англістів комунікативної стратегії «Активне слухання» у конфліктних мовленнєвих ситуаціях
Authors: Zaitseva, Kateryna
Keywords: the communicative strategy
active listening
conflict speech situations
integration
practical English Language Classes
Language and Literature (English) specialty
the faculty of foreign languages
the 3d course students
комунікативна стратегія
активне слухання
конфліктні мовленнєві ситуації
інтеграція
практичні заняття з англійської мови
факультет іноземних мов
Issue Date: 2019
Publisher: Аріельський Університет за підтримки Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського
Citation: Zaitseva Kateryna Teaching students-anglicists the communicative strategy "Аctive listening" in conflict speech situations / Kateryna Zaitseva // Мodern tendencies in the pedagogical science of Ukraine and Israel: the way to integration. – 2019. – Ariel. – Issue №10. – Р. 149-155.
Abstract: In this article we study the problem of teaching students-anglicists the communicative strategy "active listening" in conflict speech situations. To achieve the purpose of realizing the problem that is set, firstly, we grounded the necessity of integrating the linguoconflictologic aspect of knowledge into English Language Classes in higher educational establishments and, secondly, we showed the efficiency of integrating the number of techniques and algorithms of the communicative strategy "active listening" on the basis of national and foreign scientists’ work analysis into practical English Language Classes among the 3d course students of “Language and Literature (English)” specialty of the faculty of foreign languages. У цій статті досліджується проблема навчання студентів-англістів комунікативній стратегії «активне слухання» у конфліктних мовленнєвих ситуаціях. Для досягнення мети реалізації поставленої проблеми, у статті, по-перще обгрунтовано необхідність інтеграції лінгвоконфліктологічного аспекту знань англійської мови у вищих навчальних закладах, по-друге, показано ефективність інтеграції прийомів та алгоритмів навчання. Розкрито комунікативна стратегію «активне слухання» на основі аналізу роботи вітчизняних та зарубіжних вчених на прикладі практичних занять англійською мовою серед студентів 3 курсу «Мова та Література (англійська мова)» спеціальності факультету іноземних мов.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/14517
Appears in Collections:2019

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Zaitseva Kateryna 2019.pdf160.8 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.