Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/14502
Title: On the concept of practical-orientated teachinglearning process for future teachers of mathematics at institutions of higher education
Other Titles: Про концепцію практично-орієнтованого навчального процесу для майбутніх учителів математики вищих навчальних закладів
Authors: Чепок, Олег Леонідович
Chepok, Oleh Leonidovych
Sinyukova, Olena Mykolaivna
Синюкова, Олена Миколаївна
Keywords: teacher of Mathematics
teaching-learning process
practicalorientated training
institution of higher education
institution of general secondary education
вчитель математики
навчальний процес
практичне навчання
вищий навчальний заклад
заклад середньої освіти
Issue Date: 2019
Publisher: Аріельський Університет за підтримки Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського
Citation: Chepok О. L. On the concept of practical-orientated teachinglearning process for future teachers of mathematics at institutions of higher education / О. L. Chepok, O. M. Sinyukova // Мodern tendencies in the pedagogical science of Ukraine and Israel: the way to integration. – 2019. – Ariel. – Issue №10. – Р. 22-28.
Abstract: The author’s concept of the essence of practical-orientated teachinglearning process for future teachers of mathematics at institutions of higher education is represented in the paper. The concept has been created on the base of analyzing the possible directions of organization practical-orientated teachinglearning process in mathematics for students of institutions of secondary education. The idea of representation the practical-oriented teaching-learning process at institutions of higher education as a process of training, directed onto applications of the received knowledge and skills to the subsequent professional activities forms the ground of the concept. For the suggested concept the possible ways of its implementation to the real teaching-learning process are introduced. У роботі представлена ​​авторська концепція сутності практично-орієнтованого процесу навчання майбутніх учителів математики вищих навчальних закладів. Концепція створена на основі аналізу можливих напрямків організації практично-орієнтованого навчального процесу з математики для учнів закладів середньої освіти. Формується ідея представлення практично-орієнтованого процесу навчання у вищих навчальних закладах як процесу навчання, спрямованого на застосування отриманих знань і навичок у подальшій професійній діяльності. підставу концепції. Для запропонованої концепції вводяться можливі шляхи її впровадження в реальний навчальний процес.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/14502
Appears in Collections:2019

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Chepok Oleg, Sinyukova Helena 2019.pdf135.58 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.