Please use this identifier to cite or link to this item:
dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/14315
Title: | Отношение девушек и юношей к чувству любви |
Other Titles: | Ставлення дівчат та юнаків до почуття любові Attitudes of girls and boys to the feeling of love |
Authors: | Мелихова, Ирина Алексеевна Меліхова, Ірина Олексіївна Melihova, Iryna Oleksiyivna Кузин, Е. Д. |
Keywords: | любовь страсть верность нежность привязанность чувства преданность прагматические интересы любов пристрасть вірність ніжність прихильність почуття відданість прагматичні інтереси love passion fidelity tenderness attachment feelings devotion pragmatic interests |
Issue Date: | 2009 |
Publisher: | Державний заклад "Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського" |
Citation: | Мелихова И. А. Отношение девушек и юношей к чувству любви / И. А. Мелихова, Е. Д. Кузин // Наука і освіта. – 2009. – №8. – С. 76-80. |
Abstract: | В статье представлены результаты эмпирического исследования отношения юношей и девушек к любви. Установлено, что испытуемые способны к проявлению высокого чувства любви, но определенные прагматические интересы при построении любовных отношений у них имеют мест. В статті представлені результати емпіричного дослідження ставлення юнаків і дівчат до кохання. Встановлено, що досліджувані здатні до високого прояву почуття кохання, але певні прагматичні інтереси при побудові любовних стосунків мають місце. The article presents results of empirical research on attitude of young men and women towards love. It is established that examinees are capable of displaying high feeling of love, but in the process of building up love relations there appear certain pragmatic interests. |
URI: | dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/14315 |
Appears in Collections: | 2009 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
I.A. Melyhova, E.D. Kuzyn 2009.pdf | 107.71 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.