Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/14277
Title: Деякі аспекти формування педагогічної позиції в майбутніх учителів
Other Titles: Some aspects of forming future teachers’ pedagogical position
Authors: Фісун, О. В.
Keywords: майбутні вчителі
педагогічна позиція
ставлення
установка
типи педагогічних позицій
педагогічні умови
future teachers
a pedagogical position
attitude
orientation
types of pedagogical positions
pedagogical conditions
Issue Date: 2009
Publisher: Державний заклад "Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського"
Citation: Фісун О. В. Деякі аспекти формування педагогічної позиції в майбутніх учителів / О. В. Фісун // Наука і освіта. – 2009. – №7. – С. 212-221.
Abstract: Метою статті є визначення на основі аналізу відповідної наукової літератури авторського погляду щодо трактування поняття "педагогічна позиція" та умов її ефективного формування в майбутніх учителів у ВНЗ. У публікації педагогічна позиція вчителя розглядається як складне особистісне утворення, яке формується під впливом зовнішнього середовища й виявляється у ставленні фахівця до різних аспектів педагогічної діяльності. The article is aimed at establishing through analyses of appropriate scientific literature the author’s point of view as for interpretation of the concept “pedagogical position” and conditions of its effective formation at future teachers at institutes of higher education. In this article teachers’ pedagogical position is considered to be a complex individual phenomenon whose formation is influenced by environment and is revealed through specialist’s attitude towards different aspects of pedagogical activity.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/14277
Appears in Collections:2009

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
O.V. Fysun 2009.pdf90.9 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.