Please use this identifier to cite or link to this item:
dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/14255
Title: | Пути и средства улучшения качества подготовки студентов при заочной форме обучения |
Other Titles: | Шляхи та засоби покращення якості підготовки студентів при заочній формі навчання |
Authors: | Нестеренко, Вікторія Володимирівна Nesterenko, Victoria Volodymyrivna Нестеренко, Виктория Владимировна |
Keywords: | заочне навчання навчання дорослих безперервна освіта дистанційне навчання інформаційні технології якість навчання заочників заочное обучение обучение взрослых непрерывное образование дистанционное обучение информационные технологии качество обучения заочников xtramural education adults’ education continuous education informational technologies quality of part-time students’ training distance learning pedagogical conditions |
Issue Date: | 2009 |
Publisher: | Державний заклад «Південноукраїнський національний університет імені К. Д. Ушинського» |
Citation: | Нестеренко В. В. Пути и средства улучшения качества подготовки студентов при заочной форме обучения / В. В. Нестеренко // Наука і освіта. – 2009. – №7. – С. 150-153. |
Abstract: | У статті розглядаються шляхи і засоби, що забезпечують якість навчання заочників у ВНЗ. Описані принципи, на яких базуються педагогічні умови підвищення якості навчання заочників як навчаючихся дорослих, а також критерії оцінки їх ефективності. Дано визначення поняттю дистанційне навчання. Розглянуто заочне навчання як особлива форма безперервної освіти, що допускає використання елементів дистанційних освітніх технологій. Описана роль інформаційних технологій у заочній формі навчання, яка дозволяє суттєво поліпшити якість підготовки студентів. The article analyzes ways and means aimed at providing the quality of part-time students’ training at an institution of higher education. The author describes principles that serve as a basis for pedagogical conditions of increasing the quality of adult parttime students’ training as well as criteria of assessing their effectiveness. The article presents definition of the notion “distance learning”; analyzes extramural education as a special form of continuous education allowing the use of elements of distance educational technologies. It also describes the role of informational technologies in extramural form of education providing essential improvement of students’ training quality. |
URI: | dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/14255 |
Appears in Collections: | 2009 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
V.V. Nesterenko 2009.pdf | 119.38 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.