Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/14186
Title: Психологічні особливості контактності працівників чергово-диспетчерської служби екстреного виклику «112» МНС України
Other Titles: Psychological peculiarities of contactness of orderly employees of controller’s service of emergency call “112” of the ministry of emergency measures of Ukraine
Authors: Янчук, Є. В.
Keywords: психологічні особливості контактності
професійна діяльність
працівники чергово-диспетчерської служби екстреного виклику "112"
psychological peculiarities
contactness of orderly
employees of controller’s service
emergency call “112
Issue Date: 2009
Publisher: Державний заклад "Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського"
Citation: Янчук Є. В. Психологічні особливості контактності працівників чергово-диспетчерської служби екстреного виклику «112» МНС України / Є, В. Янчук // Наука і освіта. – 2009. – №5. – С. 216-219.
Abstract: В статті йдеться про результативність діяльності служби МНС України "112", що багато чим залежить від уміння правильно і оптимально налаштувати відносини з населенням. Доводиться, що професійна діяльність у цій службі вимагає комунікативної гнучкості, застосування спеціальних засобів активізації спілкування. Спілкування в межах професійної діяльності співробітників служби "112", на відміну від повсякденного мiжособистiсного спілкування, має ряд серйозних труднощів; сама діяльність є доволі специфічною: підвищене навантаження, тривалість робочого дня (24 години), зміст праці, взаємодія з людьми та форма спілкування. Bcі ці та інші фактори є домінуючими у встановленні контактів у працівників екстреного виклику служби. Effectiveness of the service "112" greatly depends on ability to correctly and quickly organize relationships with people, i.e. to set psychological contact with them in time. Professional activity in the service "112" requires communicative flexibility, application of special methods of activating communication. Communication within the framework of professional activity of employees of the service "112", unlike everyday interpersonal communication, has a number of serious difficulties: communication does not depend on man’s desire to communicate; it cannot be selective; duration of a communicative act is determined by activity tasks, and post instruction. Professional activity of workers of chergovo-dispetcherskoi service of urgent call of "112" MINISTRIES of emergency measures of Ukraine is sufficiently specifichnoy: pidvischene loading, duration of working day (24 hours), maintenance of labour, co-operating with people and form of intercourse. Bci these and other factors prevail in establishment of contacts for the workers of eks¬trenogo call of service of "112" MINISTRIES of emergency measures of Ukraine.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/14186
Appears in Collections:2009

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Ye. V. Yanchuck 2009.pdf108.28 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.