Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/14179
Title: Теоретико-методологічні основи психологічного забезпечення професійного відбору
Other Titles: Theoretical and methodological principles of psychological holding of professional selection
Authors: Хенкіна, Г. Д.
Keywords: теоретико-методологічні основи
професійна діяльність
профвідбір
індивідуально-типологічна концепція особистості, прогнозування учбово-професійної діяльності
theoretical and methodological principles
professional activity
professional selection
individually typological concept of personality, prognostication of educative and professional activity
Issue Date: 2009
Publisher: Державний заклад "Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського"
Citation: Хенкіна Г. Д. Теоретико-методологічні основи психологічного забезпечення професійного відбору / Г. Д Хенкіна // Наука і освіта. – 2009. – №5. – С. 188-192.
Abstract: Теоретико-методологічні основи професійної діяльності та необхідність діалектичної взаємодії з рівнем емпірично-практичних завдань психологічної та психофізіологічної діагностики суб’єкта професійної діяльності. Представлене дослідження спирається на сучасну концепцію психології індивідуальності – "теорію провідних тенденцій" Л.М. Собчик. Прогнозування професійної придатності засновано на врахуванні професійно важливих якостей людини, які виявляються шляхом зіставлення показників властивостей з показниками незалежних критеріїв успішності суб'єкта учбово-професійної діяльності. The article demonstrates theoretical and methodological principles of professional activity and necessity of dialectical interaction with the level of empirical and practical tasks of psychological and psychophysiological diagnosing of the subject ofprofessional activity. The presented research is based on the modern concept of psychology of individuality – “The theory of principle tendencies” by L. M. Sobchyck. Prognostication of professional appropriateness is based on considering professionally important features of personality; the latter can be determined through comparison of indices of characteristics with indices of independent efficacy criteria of the subject of educative and professional activity.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/14179
Appears in Collections:2009

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Khenkyna T. D 2009.pdf116.6 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.