Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/13985
Title: Рационально-эмотивный подход в изучении факторов эмоционального выгорания у учителей
Other Titles: Раціонально-емотивний підхід у вивченні факторів емоційного вигоряння у вчителів
Rational-emotive behavior in the development of emotional factors in the readers
Authors: Пономаренко, И. Л.
Keywords: емоційне вигоряння
ірраціональне мислення
ірраціональні переконання
самоповага
раціонально-емотивна терапія
emotional burnout
irrational thinking
irrational beliefs
self-esteem
rational emotive ther
Issue Date: 2009
Publisher: Державний заклад «Південноукраїнський національний університет імені К. Д. Ушинського»
Citation: Пономаренко И. Л. Рационально-эмотивный подход в изучении факторов эмоционального выгорания у учителей / И. Л. Пономаренко // Наука і освіта. – 2009. – №1-2. – С. 111-115.
Abstract: У статті розглядаються когнітивні фактори емоційного вигоряння. Доведено позитивний взаємозв’язок між ірраціональним мисленням та вигорянням, а також негативний взаємозв’язок між самоповагою та вигорянням у вчителів загальноосвітньої школи. Розглянуто можливості корекції і профілактики емоційного вигоряння у вчителів у межах раціонально-емотивного підходу А. Елиса. The article presents some cognitive factors of emotional burnout; proves positive interrelation between irrational thinking and burnout, as well as negative interrelation between self-esteem and burnout of schoolteachers. The author analyzes possibilities of correction and prevention of emotional burnout of schoolteachers in terms of rational emotive therapy after A. Ellis.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/13985
Appears in Collections:2009

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Ponomarenko 2009.pdf.pdf96.7 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.