Please use this identifier to cite or link to this item:
dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/13985
Title: | Рационально-эмотивный подход в изучении факторов эмоционального выгорания у учителей |
Other Titles: | Раціонально-емотивний підхід у вивченні факторів емоційного вигоряння у вчителів Rational-emotive behavior in the development of emotional factors in the readers |
Authors: | Пономаренко, И. Л. |
Keywords: | емоційне вигоряння ірраціональне мислення ірраціональні переконання самоповага раціонально-емотивна терапія emotional burnout irrational thinking irrational beliefs self-esteem rational emotive ther |
Issue Date: | 2009 |
Publisher: | Державний заклад «Південноукраїнський національний університет імені К. Д. Ушинського» |
Citation: | Пономаренко И. Л. Рационально-эмотивный подход в изучении факторов эмоционального выгорания у учителей / И. Л. Пономаренко // Наука і освіта. – 2009. – №1-2. – С. 111-115. |
Abstract: | У статті розглядаються когнітивні фактори емоційного вигоряння. Доведено позитивний взаємозв’язок між ірраціональним мисленням та вигорянням, а також негативний взаємозв’язок між самоповагою та вигорянням у вчителів загальноосвітньої школи. Розглянуто можливості корекції і профілактики емоційного вигоряння у вчителів у межах раціонально-емотивного підходу А. Елиса. The article presents some cognitive factors of emotional burnout; proves positive interrelation between irrational thinking and burnout, as well as negative interrelation between self-esteem and burnout of schoolteachers. The author analyzes possibilities of correction and prevention of emotional burnout of schoolteachers in terms of rational emotive therapy after A. Ellis. |
URI: | dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/13985 |
Appears in Collections: | 2009 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Ponomarenko 2009.pdf.pdf | 96.7 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.