Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1390
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorКордонова, Алла Вікторівна-
dc.contributor.authorKordonova, Alla Victorivna-
dc.date.accessioned2019-01-29T12:50:46Z-
dc.date.available2019-01-29T12:50:46Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.citationКордонова, А. В. Розвиток умінь самонавчання англійської мови студентів гуманітарних спеціальностей у процесі позааудиторної роботи : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 / Алла Вікторівна Кордонова; наук. кер. Р. Ю. Мартинова; ДЗ "Південноукр. нац. пед. ун-т ім. К. Д. Ушинського". – Одеса, 2014. – 21 с.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1390-
dc.description.abstractУ дисертаційному дослідженні уточнено сутність по-няття «іншомовне самонавчання» та встановлено його лін-гводидактичні особливості. Проведено аналіз методів роз-витку вмінь іншомовного самонавчання у вітчизняній та зарубіжній педагогіці. Обґрунтовано роль творчої і рефле-ксивної активності студентів у процесі іншомовного само-навчання. Виявлено види іншомовного самонавчання і спроектовано лінгводидактичні моделі їх реалізації. Розроблено алгоритми методичних дій з розвитку вмінь самона-вчання англійської мови у процесах читання та письма й перевірено ефективність створеної методики. В диссертации рассмотрена проблема развития умений иноязычного самообучения студентов гуманитарных фа-культетов во внеаудиторное время. The thesis focuses on the problem of developing English language self-learning skills in students of the Humanities in out-of-class work. The concept «English Language Self-learning» has been defined; the linguo-didactic peculiarities of the process have been established; the methods of developing self-learning skills in foreign languages in domestic and foreign pedagogy have been analyzed; the role of the students’ creative and reflexive activities in the process under study has been proved; the kinds of foreign language self-learning have been specified; the linguo-didactic models of their realization have been elaborated; the algorithms of methodical actions for the development of the skills under study while reading and writing have been worked out; the effectiveness of the sug-gested methodology has been verified, practical recommenda-tions as for the development of English language self-learning skills in students of the Humanities in out-of-class work have been developed.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherПівденноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинськогоuk
dc.subjectсамонавчанняuk
dc.subjectіноземні мовиuk
dc.subjectрефлексивна активністьuk
dc.subjectтворча активністьuk
dc.subjectлінгводидактична модельuk
dc.subjectалгоритми методичних дійuk
dc.subjectавтентичні текстиuk
dc.subjectтематичні доповідіuk
dc.subjectself-learninguk
dc.subjectforeign languagesuk
dc.subjectreflexive activityuk
dc.subjectcreative activityuk
dc.subjectlinguo-didactic modeluk
dc.subjectalgorithms of methodical actionsuk
dc.subjectauthentic textsuk
dc.subjectthematic presentationsuk
dc.titleРозвиток умінь самонавчання англійської мови студентів гуманітарних спеціальностей у процесі позааудиторної роботиuk
dc.title.alternativeDeveloping English Language Self-learning Skills in Students of the Humanities in Out-of-class Workuk
dc.typeThesisuk
Appears in Collections:Автореферати

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kordonova pdf221.7 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.