Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/13909
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorМартынова, Раиса Юрьевна-
dc.contributor.authorМартинова, Раїса Юріївна-
dc.contributor.authorMartynova, Raisa Yuriivna-
dc.date.accessioned2022-03-09T14:37:02Z-
dc.date.available2022-03-09T14:37:02Z-
dc.date.issued2010-
dc.identifier.citationМартынова Р. Ю. Анализ методов обучения профессиональной деятельности студентов неязыковых вузов средствами иностранного языка в диссертационных исследованиях последних лет / Р. Ю. Мартынова // Наука і освіта. – 2010. – №8. – С. 137-145.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/13909-
dc.description.abstractВ статье анализируются современные подходы в обучении иноязычной речи как средству решения профессионально-учебных задач. Выявляются достоинства и недостатки в исследованиях последних десяти лет в переводе иностранного языка с роли учебного говорения в статус средства, обеспечивающего профессиональную деятельность на изучаемом языке. К недостаткам относятся: непонимание сути процессуальной интеграции на основе синергетического подхода; отсутствие модели интегрированного процесса обучения профессиональной и иноязычной речевой деятельности; недооценка значений искусственной языковой среды. У статті аналізуються сучасні підходи щодо навчання іншомовної мови як засобу вирішення професійно-навчальних завдань. Виявляються переваги та недоліки у дослідженнях останніх десяти років у перекладі іноземної мови з ролі навчального говоріння у статус засобу, забезпечує професійну діяльність вивчається мовою. До недоліків відносяться: нерозуміння суті процесуальної інтеграції на основі синергетичного підходу; відсутність моделі інтегрованого процесу навчання професійної та іншомовної мовної діяльності; недооцінка значень штучного мовного середовища. The article analyzes modern approaches to learning a foreign language as a means of solving professional and educational problems. The advantages and disadvantages of research over the past ten years in the translation of a foreign language from the role of educational speech in the status of the tool, provides professional activities studied in the language. Disadvantages include: lack of understanding of the essence of procedural integration based on a synergetic approach; lack of a model of an integrated process of learning professional and foreign language activities; underestimation of the values ​​of the artificial language environment.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherДержавний заклад "Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського"uk
dc.subjectиноязычная речьuk
dc.subjectучебное говорениеuk
dc.subjectпроцессуальная интеграцияuk
dc.subjectсинергетический подходuk
dc.subjectіншомовне мовленняuk
dc.subjectнавчальне говорінняuk
dc.subjectпроцесуальна інтеграціяuk
dc.subjectсинергетичний підхідuk
dc.subjectforeign language speechuk
dc.subjecteducational speechuk
dc.subjectprocedural integrationuk
dc.subjectsynergetic approachuk
dc.titleАнализ методов обучения профессиональной деятельности студентов неязыковых вузов средствами иностранного языка в диссертационных исследованиях последних летuk
dc.title.alternativeАналіз методів навчання професійної діяльності студентів немовних вузів засобами іноземної мови у дисертаційних дослідженнях останніх роківuk
dc.title.alternativeмAnalysis of methods of teaching professional activities of students of non-language universities by means of a foreign language in dissertation research in recent yearsuk
dc.typeOtheruk
Appears in Collections:2010

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Martynova Raisa Yuriivna 2010.pdf133.01 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.