Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/13888
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorBohush, Alla Mykhailivna-
dc.contributor.authorБогуш, Алла Михайлівна-
dc.date.accessioned2022-03-07T16:27:46Z-
dc.date.available2022-03-07T16:27:46Z-
dc.date.issued2010-
dc.identifier.citationБогуш А. М. Трансформація педагогічної парадигми В.О. Сухомлинського в методиці виховання дітей дошкільного віку / А. М. Богуш // Наука і освіта. – 2010. – №8. – С. 62-65.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/13888-
dc.description.abstractУ статті класифіковано педагогічні концепти В.О. Сухомлинського, а саме: дитиноцентризм, культурологічний, природодоцільний, лінгводидактичний, родинновиховний концепти, які були трансформовані в методику і практику дошкільного виховання. The article classifies pedagogical concepts of V.O. Sukhomlinsky, namely: child-centeredness, culturological, natural, linguistic-didactic, family-educational concepts that have been transformed into methods and practices of preschool education.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherДержавний заклад "Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського"uk
dc.subjectтрансформаціяuk
dc.subjectпедагогічна парадигмаuk
dc.subjectВ. О. Сухомлинськийuk
dc.subjectконцептиuk
dc.subjecttransformationuk
dc.subjectpedagogical paradigmuk
dc.subjectV. O. Sukhomlinskyuk
dc.subjectconceptsuk
dc.titleТрансформація педагогічної парадигми В.О. Сухомлинського в методиці виховання дітей дошкільного вікуuk
dc.title.alternativeransformation of the pedagogical paradigm VO Sukhomlinsky in the method of educating preschool childrenuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:2010

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Вohush Alla Mykhailivna 2010.pdf77.97 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.