Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/13861
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorРеброва, Ганна Олександрівна-
dc.contributor.authorRebrova, Ganna Oleksandrivna-
dc.date.accessioned2022-02-28T10:35:37Z-
dc.date.available2022-02-28T10:35:37Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.citationРеброва Г. О. Специфіка економічного контенту мистецької освіти як гуманітарної педагогічної галузі / Г. О. Реброва // Актуальні питання мистецької освіти та виховання : збірник наукових праць. - 2018. - №1 (11). - С. 35-45uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/13861-
dc.description.abstractУ статті висвітлено актуальні питання взаємозв’язку економіки й культури та їх вплив на розвиток мистецької освіти як гуманітарної галузі. Обґрунтовано гуманістичний вектор мистецької освіти та місце в ньому економічного сегменту; уточнено сутність економічної культури майбутніх учителів гуманітарних спеціальностей, до яких віднесено й представників мистецького освітнього профілю та учителів. Показано функції взаємозв’язку культури й економіки, визначено смислові змістові лінії, які складають економічний контент мистецької освіти як педагогічної галузі. he article covers relevant issues of the economics and culture interconnections and their influence on the development of artistic education as a humanitarian field. It is theoretically justified that artistic education is part of the humanitarian sphere, because the spiritual world of the individual is influenced through art; art as the dominant component of the open system – culture – is combined with various spheres of manifestation of human spirituality, including economic. Economics is an interdisciplinary scientific branch, which determines its relations with culture as a whole. Interdisciplinarity, which forms the conglomerate of economics and culture, contributes to the formation of the economic culture of the individual, which is a segment of the professional culture of teachers of humanities, including teachers in the field of artistic education. Such an economic culture is an integrated socio-personal professional unity, characterized by a degree of awareness and practical study of the cultural and human potential of economic knowledge (cultural-value, intellectualdeveloping, ethno-mental, life-saving), which become the factor of the competitive advantage of the personality of the future teacher in modern educational environment, ensuring effective realization of its creative potential.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherСумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренкаuk
dc.subjectгуманітарна галузьuk
dc.subjectекономікаuk
dc.subjectкультураuk
dc.subjectекономічна культураuk
dc.subjectекономічний контент мистецької освітиuk
dc.subjectмайбутні вчителі гуманітарних спеціальностейuk
dc.subjectмайбутні вчителі мистецьких дисциплінuk
dc.subjecthumanitarian sphereuk
dc.subjecteconomicsuk
dc.subjectcultureuk
dc.subjecteconomic cultureuk
dc.subjecteconomic content of artistic educationuk
dc.subjectfuture teachers of art pedagogyuk
dc.subjectfuture teachers of humanitarian disciplinesuk
dc.titleСпецифіка економічного контенту мистецької освіти як гуманітарної педагогічної галузіuk
dc.title.alternativeThe specifics of the economic content of artistic education as a humanitarian pedagogical branchuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:Кафедра теорії музики і вокалу

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Rebrova Н. 2018.pdf708.84 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.