Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/13727
Title: Developing professional skills of international chinese teachers within contemporary multiculturalism
Other Titles: Розвиток професійних навичок міжнародних вчителів китайської мови в умовах сучасної мультикультуралізм
Authors: Luo Jiaqi
Keywords: multicultural background
Chinese international education
professional personnel training
багатокультурне походження
китайська міжнародна освіта
професійна підготовка кадрів
Issue Date: 2020
Publisher: South Ukrainian National Pedagogical University named after K. D. Ushynsky & Harbin Engineering University
Citation: Luo Jiaqi Developing professional skills of international chinese teachers within contemporary multiculturalism / Luo Jiaq // Modern vectors of science and education development in China and Ukraine (中国与乌克兰科学及教 育前沿研究): International annual journal. – Odesa: South Ukrainian National Pedagogical University named after K. D. Ushynsky, Harbin : Harbin Engineering University, 2020. – Issue 6. – Р. 164-169.
Abstract: Under the general trend of the world’s cultural diversity, the position of Chinese in international communication is gradually rising. In the past few years, international promotion of Chinese as well as international education in Chinese have made remarkable achievements. With the increasing popularity of the “Chinese fever” in the world and a rapid development of Chinese international education, teachers of Chinese as a foreign language receive more and more attention at home and abroad. Відповідно до загальної тенденції світового культурного різноманіття, позиція китайців у міжнародному спілкуванні поступово зростає. За останні кілька років міжнародне просування китайської мови, а також міжнародна освіта китайською мовою досягли значних досягнень.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/13727
Appears in Collections:2020

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Luo Jiaqi 2020.pdf4.57 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.