Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/13557
Назва: Research and teaching reflection on the chinese language’s comfortable negative form under the view of complex dynamic system
Інші назви: Науково-педагогічна рефлексія комфортної негативної форми китайської мови з огляду на складну динамічну систему
Автори: Huang Yusu
Ключові слова: complex dynamic system
Chinese comfortable negative form
teaching reflection
складна динамічна система
китайська негативна форма
навчальна рефлексія
Дата публікації: 2020
Видавництво: South Ukrainian National Pedagogical University named after K. D. Ushynsky & Harbin Engineering University
Бібліографічний опис: Huang Yusu Research and teaching reflection on the chinese language’s comfortable negative form under the view of complex dynamic system / Huang Yusu // Modern vectors of science and education development in China and Ukraine (中国与乌克兰科学及教育前沿研究): International annual journal. – Odesa: South Ukrainian National Pedagogical University named after K. D. Ushynsky, Harbin : Harbin Engineering University, 2020. – Issue 6. – Р. 19-32.
Короткий огляд (реферат): Language research has shifted from a single focus on structure and contrast to interdisciplinary and complex research. Language research from the perspective of “complex dynamic systems” is the result of interdisciplinary research. It presents the non-linearity of language development as well as its dynamic and systematic character. In Chinese, structures such as “necessary/poor (none)”, the negative negation phrase, as it has the function of “sharing the same meaning in different forms”, embody the non-linearity and dynamics of Chinese language that have become a difficult teaching point in Chinese-teaching activities. Therefore, through the perspective of complex dynamic systems, we can research and analyze the syntactic, semantic and pragmatic features of Chinese negative negation phrases, and thus give suggestions and propose to the corresponding Chinese teaching. Дослідження мови з точки зору «складних динамічних систем» є результатом міждисциплінарних досліджень. Представлена ​​нелінійність розвитку мови, а також її динамічність і системність. У китайській мові такі структури, як «необхідний/поганий (немає)», негативна фраза заперечення, оскільки вона має функцію «розділяти одне й те саме значення в різних формах».
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/13557
Розташовується у зібраннях:2020

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Huang Yusu.pdf4.46 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.