Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1352
Title: Ритмопластическая гимнастика как средство развития гибкости студентов
Other Titles: Ритмопластична гімнастика як засіб розвитку гнучкості студентів
Rhythmoplastic gymnastics as a means of developing flexibility in students
Authors: Бондаренко, Ольга Вадимівна
Бондаренко, Ольга Вадимовна
Bondarenko, Olha Vadimovna
Клищук, А. С.
Klischuk, A. S.
Keywords: ритмопластическая гимнастика
физическое развитие студентов
гибкость
ритмопластична гімнастика
фізичний розвиток студентів
гнучкість
rhythmoplastic gymnastics
physical development of students
flexibility
Issue Date: 2016
Publisher: Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського
Citation: Бондаренко, О. В. Ритмопластическая гимнастика как средство развития гибкости студентов / О. В. Бондаренко, А. С. Клищук // Наука і освіта : наук.-практ. журнал. – 2016. – № 4. – С. 117-120.
Abstract: Ритмопластическая гимнастика может быть одним из эффективных средств и методов физического воспитания, позволяющих формировать гибкость, повышать интерес к занятиям физическими упражнениями, создавать положительный эмоциональный фон. Анализ результатов тестирования гибкости позволил установить различия в развитии гибкости между контрольной и экспериментальной группой. Целенаправленный педагогический процесс, направленный на развитие гибкости студентов, повышает мотивацию к занятиям, способствует повышению физической подготовленности, уровня развития двигательных качеств и физического здоровья, а синтез средств ритмопластической гимнастики и биомеханических методов раскрывает широкий спектр в учебновоспитательном процессе физического воспитания студентов высшего учебного заведения.Розвиток рухових якостей у процесі фізичного виховання може бути більш успішним за умови обґрунтованого застосування сучасних форм, засобів і методів, а також інтенсифікації фізичних навантажень, які вимагають посиленої роботи всіх фізіологічних систем. Розробки нових методик, які синтезують знання з біомеханіки і оздоровчої гімнастики, дають можливість більш ефективно розвивати рухові якості, підвищувати рівень фізичного здоров'я, поглибити знання про можливості організму. Гнучкість розглядається фахівцями як один з важливих засобів оздоровлення, гармонійного фізичного розвитку. Виховання гнучкості має особливе значення в цілому для виховання рухових якостей і фізичного стану людей, оскільки вона обмежена досить жорсткими віковими рамками. Таким чином, виховання гнучкості в учнів залишається однією з актуальних проблем фізичної культури і спорту. Метою педагогічного дослідження було теоретичне обґрунтування ефективності застосу- вання вправ ритмопластичної гімнастики для розвитку гнучкості студентів. Розроблено програму занять ритмопластичною гімнастикою і методику диференційованого впливу на м'язову систему студентів за допомогою комплексів спеціальних вправ, що позитивно позначаються на рівні рухової підготовленості учнів. Визначено рівень розвитку гнучкості у студентів, зміст і методику занять ритмопластичною гімнастикою. В результаті проведеного дослідження та аналізу отриманих даних можна зробити висновок, що цілеспрямовані регулярні заняття ритмопластичною гімнастикою і спеціально підібрані комплекси загально розвиваючих вправ позитивно впливають на організм тих що займаються. Вони викликають при цьому позитивні зміни в показниках рівня розвитку гнучкості. Цілеспрямований педагогічний процес, спрямований на розвиток рухових якостей студенток підвищує мотивацію до занять, сприяє підвищення фізичної підготовленості, рівня розвитку рухових якостей і фізичного здоров'я.The development of motor qualities in the process of physical training can be more successful on condition of reasonable usage of modern forms, methods and techniques, as well as the intensification of physical activities that require hard work of all physiological systems. The development of new techniques which synthesize the knowledge on biomechanics and remedial gymnastics make it possible to develop motor qualities effectively, improve physical health, deepen the knowledge about the body potential. Flexibility is considered by experts as one of the important means of rehabilitation and harmonious physical development. Training flexibility is of particular importance for the overall development of motor skills and physical condition of students. Developing flexibility in students remains one of the urgent issues of physical education and sports. The experiment conducted in South Ukrainian National Pedagogical University named after K. D. Ushynsky involving 56 students was aimed at theoretical justification of the effectiveness of rhythmoplastic gymnastic exercises for the development of students’ flexibility. A special training program has been designed for the development of students’ flexibility using rhythmoplastic gymnastics. Besides, the technique of differential impact on the muscular system of students with the help of special exercises, positively affecting the level of their motor preparedness has been developed and implemented into the educational process. The results of the experiment show that purposeful regular classes of rhythmoplastic gymnastics and specially selected complex of general developmental exercises positively affect the students’ organisms. They cause positive changes in the level of their flexibility. The purposeful teaching process aimed at the development of motor qualities increases the motivation of students to study, contributes to their motor skills and physical fitness development.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1352
ISSN: 2311-8466
Appears in Collections:2016

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Бондаренко О. В., Клищук А. С..pdf254.25 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.