Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/13497
Title: Концептуальні підходи можливостей дослідження основ емоційного здоров'я учасників навчальної діяльності в умовах коронавірусної пандемії
Other Titles: Conceptual approaches to the possibilities of studying the emotional health foundations of participants in learning activity under the coronavirus pandemic conditions
Authors: Чебикін, Олексій Якович
Чебыкин, Алексей Яковлевич
Chebykin, Oleksij Yakovych
Keywords: emotional health
COVID-19
stresses
factors
components
properties
states
conceptual model
емоційне здоров'я
COVID-19
фактори
стреси
властивості
стани
компоненти
концептуальна модель
Issue Date: 2021
Publisher: Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»
Citation: Чебикін О. Концептуальні підходи можливостей дослідження основ емоційного здоров'я учасників навчальної діяльності в умовах коронавірусної пандемії / Олексій Чебикін // Наука і освітa: наук.-практ. журнал. – 2021. – № 4. – С. 23-29.
Abstract: The article considers the possibilities of studying the psychological foundations of emotional health of people in volved in learning activity under the COVID-19 pandemic conditions. It has been shown that the psychological founda tions of emotional health have been indirectly studied for a long while in the context of mental health. The study has expanded in recent years, where various aspects of emotional health become the subject independently. The attempts, however, are often made to reveal its content only on the basis of certain features, such as anxiety, aggression, etc. There are furthermore the ambiguous approaches to its understanding as a purely psychological phenomenon. The cognitive process of this phenomenon has shown that the problem of emotional health of students and educators in quarantine restrictions due to the coronavirus epidemic and its recovery after this disease is of particular importance in modern conditions. Some factors of influence of quarantine restrictions on emotional health have been generalized. At the same time, both positive and negative tendencies in its manifestation are recorded. It has been noted that the problem of psy chological foundations of emotional health of various people involved in learning activity under the coronavirus epidemic conditions, despite its relevance to the theory and practice of modern psychology, remains insufficiently studied. The emotional health was considered in the presented studies as a specific evaluative subjective reflection of the functioning of the sensory sphere in a person from a relatively positive-comfortable to a negative-uncomfortable state in different conditions of his/her life. On the basis of the performed work the Conditional Conceptual Model of Complex Study of Psychological Foundations of Emotional Health is constructed, in the maintenance of which such components as: factors of influence, signs of display, substantial characteristics, preventive and corrective means acted as leading ones. Prelim inary empirical evidence on the characteristics of emotional health in individuals have been obtained in 60 days since the beginning of the COVID-19 pandemic. The specific features of the emotional sphere that characterize people who have experienced stress in mild, moderate and severe forms have been highlighted. It has been shown that those people who experienced it in severe and moderate forms in 60 days did not actually recover the emotional health. Those who had a mild form of it, they have tendencies to recover the emotional health. У статті розглядаються можливості вивчення психологічних основ емоційного здоров'я осіб, задіяних в навчальну діяльність в умовах пандемії COVID-19. Показано, що психологічні основи емоційного здоров'я тривалий час побічно вивчалися в рамках проблеми психічного здоров'я. В останні роки розширилися дослідження, де самостійно предметом стають різні аспекти емоційного здоров'я. Проте нерідко здійснюються спроби розкрити його зміст, лише спираючись на окремі ознаки, такі як тривожність, агресивність та ін. До того ж є неоднозначні підходи до його розуміння як суто психологічного феномену. Процес пізнання цього явища показав, що особливої важливості в сучасних умовах набуває проблема емоційного здоров'я студентів та педагогів в умовах карантинних обмежень через коронавірусну епідемію та його відновлення після цієї хвороби. Узагальнено деякі фактори впливу карантинних обмежень на емоційне здоров'я. При цьому фіксуються як позитивні, так і негативні тенденції в його прояві. Відзначено, що проблема психологічних основ емоційного здоров'я різних осіб, залучених до навчальної діяльності в умовах коронавірусної пандемії, незважаючи на її актуальність для теорії і практики сучасної психології, залишається недостатньо вивченою. У представлених дослідженнях нами емоційне здоров'я розглядається як специфічне оцінне суб'єктивне відображення функціонування почуттєвої сфери у людини від відносно позитивно-комфортного до негативно-дискомфортного стану в різних умовах її життєдіяльності. На основі виконаної роботи побудовано умовну концептуальну модель комплексного дослідження психологічних основ емоційного здоров'я, в змісті якої провідними виступили такі компоненти, як: фактори впливу, ознаки прояву, змістові характеристики, профілактичні та корекційні засоби. Отримано попередні емпіричні дані відносно особливостей емоційного здоров'я в осіб через 60 днів з моменту початку хвороби на COVID-19. Виділено специфічні ознаки емоційної сфери, що характеризують осіб, які перенесли стрес в легкій, середній та складній формах. Показано, що ті, хто його перенесли в складній та середній формах через 60 днів фактично не відновили стан емоційного здоров'я. Що стосується тих, хто мав легку його форму прояву, то у них відмічені тенденції до відновлення стану емоційного здоров'я.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/13497
Appears in Collections:2021

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Chebykin.pdf1.17 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.