Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/13479
Title: Textbooks for primary school in the reception of Western Ukrainian teachers (the second half of the XIX – early XX centuries)
Other Titles: Підручники для початкової школи в рецепції західноукраїнських вчителів (друга половина ХІХ – початок ХХ ст.)
Authors: Vykhrushch, Nataliya
Keywords: підручник
освіта
початкова школа
зміст підручника
вчитель
textbook
textbook content
primary school
teacher
education
Issue Date: 2021
Publisher: Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»
Citation: Vykhrushch N. Textbooks for primary school in the reception of Western Ukrainian teachers (the second half of the XIX – early XX centuries) / Nataliya Vykhrushch // Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського = Scientific bulletin of South Ukrainian National Pedagogical University named after K. D. Ushynsky : наук. журнал. – Одеса : ПНПУ ім. К. Д. Ушинського, 2021. – № 4 (137). – С. 60-67.
Abstract: Процес створення шкільних підручників є безперервним і ґрунтується на позитивному ретроспективному досвіді та сучасних вимогах суспільства до змісту освіти. За таких умов дослідження ставлення вчителів-практиків і науковців до підручників для початкової школи другої половини ХІХ – початку ХХ ст. є актуальним для педагогічної науки. У статті аналізуються ідеї західноукраїнських педагогів другої половини ХІХ – початку ХХ ст. щодо складання та використання шкільних підручників, їх ролі в навчанні. Проведено аналіз позитивних та негативних характеристик підручників досліджуваного періоду. Розглянуто основні соціально-економічні та політичні фактори, що впливали на стан та функціонування підручників. Метою статті є аналіз публікацій та ідей західноукраїнських вчителів та науковців щодо структури підручників для початкової школи, науковості та доступності змісту, стислості, точності та якості викладу матеріалу, мови підручників, чіткості визначень, однозначного трактування термінів. Методологія дослідження передбачала використання бібліографічного пошуку, порівняльного аналізу, систематизації та теоретичного узагальнення, контент-аналізу для аналітичного опрацювання літератури. У досліджуваний період розпочалося теоретичне обґрунтування підручників для початкової школи структури, змісту, дидактичних засад побудови тексту. Виявлено необхідність наочного навчання у початковій школі. Численні приклади свідчать про те, що невдоволення вчителів шкільними підручниками було викликано надмірним обсягом, численними невдалими уривками текстів сухого змісту, складного, непридатного для дітей стилю, з надмірним використанням термінів та довгих речень. Головним їх недоліком було те, що матеріал подавався в сухому та тенденційному вигляді, створюючи перешкоди для формування інтересу до самостійного читання поза школою. The process of creating school textbooks is continuous and is based on positive retrospective experience and modern demands of society to the content of education. Under such conditions, the study of the attitude of practising teachers and scholars towards textbooks for primary school in the second half of the nineteenth – early twentieth centuries is relevant for pedagogical science. The article analyses the ideas of Western Ukrainian teachers of the second half of the XIX - early XX centuries on the problem of compiling and using school textbooks, their role in education. The analysis of positive and negative characteristics of textbooks for primary school of the period under study is carried out. The main socio-economic and political factors influencing the state and functioning of textbooks for primary school are considered. The aim of the article is to analyse publications and ideas of Western Ukrainian teachers and scholars towards the structure of textbooks for primary school, scientific and accessible content, brevity, accuracy and quality of presentation, the language of textbooks, clarity of definitions, unambiguous use of terms. The research methodology involved: bibliographic search, comparative analysis, systematization and theoretical generalization, content analysis for analytical processing of literature. During the period under study, theoretical substantiation of textbooks for primary school structure, content, didactic principles of text construction began. The importance of visual instruction in primary school was emphasised. Numerous examples have shown the fact that teachers' dissatisfaction with school textbooks was due to excessive volume, numerous unsuccessful passages of texts with dry content, complex, unsuitable for the children’s style, terms and long sentences. Their main flaw was that the material was presented in a dry and tendentious way, thus creating obstacles to the development of interest in independent reading outside the school.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/13479
Appears in Collections:2021

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Vykhrushch.pdf280.75 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.