Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1337
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorШувалова, Ольга Ігорівна-
dc.contributor.authorШувалова, Ольга Игоревна-
dc.contributor.authorShuvalova, Olga Іgorivna-
dc.contributor.authorБрескіна, Лада Валентинівна-
dc.contributor.authorБрескина, Лада Валентиновна-
dc.contributor.authorBreskina, Lada Valentynivna-
dc.date.accessioned2019-01-17T13:42:27Z-
dc.date.available2019-01-17T13:42:27Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.citationБрескіна Л. В. , Шувалова О. І. // Педагогічні умови одержання досвіду дистанційного навчання майбутніми учителями математики / Л. В. Брескіна, О. І. Шувалова // Вісник Харківського національного університету. – 2018. – №3(66). – Т. 1. – С. 222-229.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1337-
dc.description.abstractУ роботі розглядається хід та результати експериментального залучення студентів першого курсу спеціальності 014 – середня освіта (математика) до дистанційного консультування школярів загальноосвітнього навчального закладу. Наводиться інтерпретація одержаних результатів перевірки соціально-інформатичної підготовки студентів та описується план вдосконалення підготовки майбутніх вчителів математики до впровадження дистанційних форм навчання в школі. Експериментальним залученням студентів до роботи над проектом ми досягли очікуваних результатів: була підвищена мотивація щодо практики використання інформаційних засобів розробки навчальних матеріалів (он-лайн презентацій та відео), тестових завдань та формування зведених даних щодо успішності навчання учнів за допомогою Google Форм, а також мотивація щодо використання математичних пакетів для підтримки дистанційного вивчення математики у загальноосвітній школі. В работе рассматривается ход и результаты экспериментального привлечения студентов первого курса специальности 014 – среднее образование (математика) к дистанционному консультированию школьников общеобразовательного учебного заведения. Приводится интерпретация полученных результатов проверки социально-информатической подготовки студентов и описывается план совершенствования подготовки будущих учителей математики к внедрению дистанционных форм обучения в школе. Экспериментальным привлечением студентов к работе над проектом мы достигли ожидаемых результатов: была повышена мотивация к практике использования информационных средств разработки учебных материалов (он-лайн презентаций и видео), тестовых заданий и формирования сводных данных по успеваемости учеников с помощью Google Форм, а также мотивация к использованию математики. The paper examines the course and results of the pilot engagement of students of the first year of specialty 014 – secondary education (mathematics) for distance counseling of secondary school pupils. It also presents the interpretation of the obtained results of checking the social and computer training of students and describes the plan for improving the training of future teachers of mathematics for the introduction of distance learning forms at the school. As a result of the work on the project, students' motivation for distance learning; motivation to study information technologies; the quality of performing the current educational tasks in mathematics and physics were explored. To achieve the goal, the following tasks were set: - For students: to form a virtual educational space and to provide the pedagogical conditions for communication in educational purposes; develop explanations of the educational material through on-line presentations and videos; develop tests to check students' material knowledge. - For pupils: to take advantage of the opportunity provided by telecommunication facilities during the semester to consult on given tasks in mathematics, algebra, geometry and physics; get acquainted with e-learning materials provided by students; take part in remote polls. During the work on the project, students developed blogs (Google app - Blogger as a platform) for distance learning with pupils. Students have chosen the blog among the following organizing work in the group tools studied in the first semester of the Informatics course: Blogger Blog; Google Sites; Google Groups; groups in Facebook social network. As well as site in HTML and CSS stylesheets that is hosted as a repository on one of the largest and most popular web services for the joint development of https://github.com software based on the version control system Git that was introduced in the second semester of the course "Informatics". By involving students in working on the project, we have achieved the expected results: motivation to use educational material (online presentations and videos) and test tasks developing tools and technologies were increased, as well as motivation to use mathematical packages to support the distance learning of mathematics in a secondary school.uk
dc.publisherПівденноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинськогоuk
dc.subjectпідготовка майбутніх вчителів математикиuk
dc.subjectдистанційне навчанняuk
dc.subjectсоціально-інформатична підготовка студентівuk
dc.subjectподготовка будущих учителей математикиuk
dc.subjectдистанционное обучениеuk
dc.subjectсоциально-информатическая подготовка студентовuk
dc.subjectpreparation of future teachers of mathematicsuk
dc.subjectdistance learninguk
dc.subjectsocial and computer trainings of studentsuk
dc.titleПедагогічні умови одержання досвіду дистанційного навчання майбутніми учителями математикиuk
dc.title.alternativeПедагогические условия приобретения опыта дистанционного обучения будущими учителями математикиuk
dc.title.alternativeРedagogical conditions for forming the training experience of future teachers of mathematicsuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:Кафедра прикладної математики та інформатики

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Шувалова-Брескина.pdf710.82 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.