Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/13297
Title: Генезис ідеї Бога у процесі становлення релігійного світогляду
Authors: Виноградова, Наталія Михайлівна
Виноградова, Наталия Михайловна
Vynogradova, Natalia Mikhailivna
Keywords: обряд
церква
ідея Бога
віра
релігійний культ
rite
faith
idea of god
religious cult
church
Issue Date: 2021
Publisher: Видавничий дім «Гельветика»
Citation: Виноградова Н. М. Генезис ідеї Бога у процесі становлення релігійного світогляду / Наталія Михайлівна Виноградова // Наукове пізнання : методологія та технологія. – 2021. – № 2 (48). – С. 12-18.
Abstract: У статті розкривається еволюція поглядів на процес становлення ідеї Бога в релігійному світорозумінні індивіду та суспільства. Відзначено, що серед всіх релігійних ідей різних конфесій ця ідея займає центральне місце і є альфою і омегою будь-якого віровчення. У роботі виявляється природа цієї абстрактної ідеї на основі аналізу таких феноменів, як релігія і релігійний культ. Відзначається, що понять формулювання релігії нараховується не один десяток. Аналіз різних означень релігії виявляє спільність і єдність релігії і релігійного культу, причому релігійний культ виступає як зародок, ядро релігії, а релігія є розвинутим релігійним культом. Автор вважає, що релігійний культ можна розглянути як діяльність окремих людей і груп, що реалізується у формі ритуалу. Основою обряду є ритуал, який можна визначити як регламентовані традицією або установками дії окремих людей чи груп, що виявляє їх ставлення до тих чи інших подій чи явищ. Розвиток віровчення і обрядовості релігійного культу призводять до виникнення інституту жрецтва, а пізніше – до появи церкви. На рівні перетворення первісного культу в релігію виникає віра у святість фетишу, що і стає богом. Фетиш-божок перетворюється на бога, який має священні атрибути. Із визначення релігії видно, що центральною його ланкою є ідея бога. Раніше, ніж дати визначення ідеї бога, необхідно відтворити ланцюжок означень експліційних понять. Послідовність така: для визначення релігії як розвиненого культу необхідно розкрити його зміст, який сам експліцюється двома поняттями – вірою і обрядом. Релігійна віра, у свою чергу, як відношення суб’єкта до об’єкта вимагає розуміння суті предмета віри, який іменується фетишем і який має з точки зору суб’єкту віри бути одухотвореним (анімізм) і надприродною силою (містико-магічна властивість). The article reveals the evolution of views on the process of formation of the idea of God in the religious worldview of the individual and society. It is noted that among all religious ideas of different denominations, this idea occupies a central place and is the alpha and omega of any doctrine. The paper reveals the nature of this abstract idea based on the analysis of such phenomena as religion and religious worship. It is noted that there are more than a dozen concepts of religion. The analysis of different definitions of religion reveals the commonality and unity of religion and religious cult, and the religious cult acts as the embryo, the core of religion, and religion is a developed religious cult. The author believes that religious worship can be seen as the activity of individuals and groups, realized in the form of ritual. The basis of the rite is a ritual, which can be defined as regulated by tradition or attitudes of the actions of individuals or groups, which reveals their attitude to certain events or phenomena. The development of doctrine and rituals of religious worship lead to the institution of the priesthood, and later to the emergence of the church. At the level of the transformation of the original cult into a religion, there is a belief in the sanctity of the fetish, which becomes a god. The fetish-idol becomes a god who has sacred attributes. From the definition of religion it is clear that the idea of God is the central link. Earlier than the date of defining the idea of God, it is necessary to reproduce the chain of the meanings of explicit concepts. The sequence is: to determine the religion, as a developed cult, it is necessary to reveal its content, which itself is explained by two concepts – by faith and rite. Religious faith, in turn, as the relation to the subject to the object requires an understanding of the essence of the subject of faith, which is called fetish, and which has from the point of view of the subject of faith of spiritual (animism) and supernatural power (mystical property).
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/13297
Appears in Collections:2021

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Vinogradova.pdf304.64 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.