Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/13193
Title: Психологічні особливості емоційного стану батьків, що виховують дітей з відхиленнями у розвитку
Authors: Розіна, Ірина Володимирівна
Розина, Ирина Владимировна
Rozina, Irina Volodymyrivna
Любецька, Н. О.
Keywords: емоційний стан батьків
діти з порушеннями у розвитку
Issue Date: 2021
Publisher: Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»
Citation: Розіна І. В. Психологічні особливості емоційного стану батьків, що виховують дітей з відхиленнями у розвитку / І. В. Розіна, Н. О. Любецька // Актуальні проблеми сучасної психології : матеріали ІІ Всеукраїнської наукової інтернет-конференції 15 жовтня 2021. – Одеса, 2021. – С. 203-216.
Abstract: У статті розглянуті особливості емоційного стану батьків, які мають дітей з порушеннями у розвитку, що є недостатньо вивченим і потребує більш глибинного дослідження. У роботі представлено теоретичний аналіз сучасних підходів до вивчення особливостей у дітей, які мають відхилення у розвитку. Специфіка порушень психічного здоров'я у розумово відсталих дітей характеризується, в першу чергу, тотальним недорозвиненням вищих коркових функцій, інертністю психічних процесів, тотальним недорозвиненням пізнавальної діяльності при вираженому стійкому дефіциті абстрактного мислення, процесів узагальнення і відволікання. За результатами вивчення емоційного стану батьків , досліджено конфліктні сфери: виховання дітей, несприятливі мікросоціальної умови сімейного виховання, соціальний статус сім'ї, вміння батьків надавати психологічну та емоційну допомогу своїй дитині, мотивація на здійснення виховних дій. У статі розглядаються результати емпіричного дослідження, яке спрямовано на дослідження емоційного напруження батьків, які виховують дітей з відхиленнями у розвитку. Застосовувалися такі методики як: Анкета «Психологічний тип батьків» (В. В. Ткачова); Тест опитувальник батьківських відносин -ОРО (А. Я. Варга, В. В. Столін) є психодіагностичним інструментом, який орієнтований на виявлення ставлення батьків до дітей старшого дошкільного і молодшого шкільного віку; Опитувальник емоційних відносин у сім’ї (Е. І. Захарової) що дозволяє опосередковано виявляти ступінь емоційної виразності кожної окремої характеристики взаємодії кожної конкретної діади. Описано показники емоційного стану батьків. Обґрунтовано значимість співвідношень показників за двома методами. Встановлено психологічні особливості емоційного стану батьків, які мають дітей з порушеннями у розвитку The article considers the features of the emotional state of parents who have children with developmental disabilities, which is insufficiently studied and requires more in-depth study. The paper presents a theoretical analysis of modern approaches to the study of features in children with developmental disabilities. The specificity of mental health disorders in mentally retarded children is characterized, first of all, by total underdevelopment of higher cortical functions, inertia of mental processes, total underdevelopment of cognitive activity with a pronounced persistent deficit of abstract thinking, generalization and distraction. According to the results of studying the emotional state of parents, conflict areas were studied: raising children, unfavorable microsocial conditions of family upbringing, social status of the family, the ability of parents to provide psychological and emotional assistance to their child, motivation to take educational action. The article considers the results of an empirical study aimed at studying the emotional stress of parents raising children with developmental disabilities. The following methods were used: Questionnaire "Psychological type of parents" (VV Tkachev); The test of the questionnaire of parental relations -ORO (A. Ya. Varga, VV Stolin) is a psychodiagnostic tool, which is focused on identifying the attitude of parents to children of senior preschool and primary school age; Questionnaire of emotional relations in the family (EI Zakharova) that allows you to indirectly identify the degree of emotional expression of each individual characteristic of the interaction of each particular dyad. Indicators of emotional state of parents are described. The significance of the ratios of indicators by two methods is substantiated. The psychological features of the emotional state of parents who have children with developmental disorders have been established.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/13193
Appears in Collections:Актуальні проблеми сучасної психології (2021)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Розіна І. В., Любецька Н. О..pdf2.3 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.