Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/12986
Title: Проблема дистанційного навчання у закладах вищої освіти в умовах карантину
Other Titles: The problem of distance learning in higher educational institutions during quarantine
Authors: Шиліна, Наталія Євгенівна
Schylina, Nataliia Evgenivna
Шилина, Наталия Евгеньевна
Keywords: дистанційне навчання
задоволення навчанням
пандемія
дистанційне навчання в умовах карантину
онлайн-ресурс
онлайн-платформа
технічне забезпечення навчання
успішність навчання
Issue Date: 2021
Publisher: Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»
Citation: Шиліна Н. Є. Проблема дистанційного навчання у закладах вищої освіти в умовах карантину / Наталія Євгенівна Шиліна // Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського = Scientific bulletin of South Ukrainian National Pedagogical University named after K. D. Ushynsky : наук. журнал. – Одеса : ПНПУ ім. К. Д. Ушинського, 2021. – № 3 (136). – С. 120-127.
Abstract: The article is devoted to the problem of distance education, namely training and educating under conditions of the pandemic. The issue of the coronavirus epidemic, which forced the urgent restructuring of all spheres of social life of people around the world, is addressed in the article. As a result, the problem of the global transition to distance learning under severe quarantine is becoming urgent. The author analyzes domestic and foreign pedagogical experience of distance education. Among domestic authors this problem was studied by Gorbatyuk R. M, Turanov Y. O., Rak V. I., Vdovenko I. S., Bodnar S. V., Dekusar G. G., Kuznetsova O. V., Opanasenko Ya. Foreign researchers (Amanda Morin, Berman Grace, and Dubinsky Alison) are more likely to point out that distance learning is associated with many difficulties. The aim of our study was to highlight the problem of distance learning in the quarantine period, its advantages and disadvantages over traditional learning, as well as a comparative analysis of the traditional and distance forms of educational activities. In the process of solving problems, theoretical research methods were used: analysis, systematization, classification of educational and methodological literature to substantiate the theoretical and methodological foundations of research, surveys, analysis of the products of the students’ pedagogical activities. The article presents data from the study of the groups consisting of first- and fifth-year students who studied in different periods: in the first half of 2019, when the study was in classrooms, and in the first half of 2020 during the quarantine, when the study was carried out using distance education. The data according to three criteria: academic success, students’ attendance and students’ satisfaction with the learning process were analyzed by the author. A comparative analysis of the traditional and distance learning is shown in the article. Some conclusions about the ambiguity of the impact of distance learning on different contingents of students have been made. Стаття присвячена проблемі дистанційної освіти, а саме навчанню і вихованню в умовах пандемії. Розглянуто питання коронавірусної епідемії, яка змусила екстрено перебудовувати всі сфери соціального життя людей усього світу. У зв’язку з цим актуальною постає проблема глобального переходу на дистанційне навчання в умовах жорсткого карантину. Автором аналізується вітчизняний та зарубіжний педагогічний досвід дистанційної освіти. Серед вітчизняних авторів означену проблему досліджували Горбатюк Р. М., Туранов Ю. О., Рак В. І., Вдовенко І. С., Боднар С. В., Декусар Г. Г., Кузнецова О. В., Опанасенко Я. Зарубіжні дослідники (Аманда Морін, Берман Грейс та Дубінскі Елісон) зазначають, що дистанційне навчання пов’язане з багатьма труднощами. Метою нашого дослідження стала проблема поширення дистанційного навчання в умовах карантину, його переваги та недоліки перед традиційним навчанням, а також порівняльний аналіз традиційної та дистанційної форм освітньої діяльності. У процесі вирішення завдань застосовувалися теоретичні методи дослідження: аналіз, систематизація, класифікація навчально-методичної літератури для обґрунтування теоретико-методологічних основ дослідження, опитування, аналіз продуктів педагогічної діяльності студентів. У статті наводяться дані дослідження груп студентів першого і п’ятого курсів, які навчались у різні періоди: в першому півріччі 2019 року, коли навчання було аудиторним, та в першому півріччі 2020 року в умовах карантину, коли навчання здійснювалось за дистанційною формою освіти. Проаналізовано дані за трьома критеріями: успішність навчання, відвідування студентами занять та задоволення студентами освітнім процесом. Зроблено порівняльний аналіз традиційної та дистанційної форм навчання та висновки про неоднозначність впливу дистанційної форми навчання на різний контингент студентів.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/12986
Appears in Collections:2021

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Shylina.pdf322.57 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.