Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/12975
Title: Distance teaching and learning as an element of vocational education: some models, assessments, and tools for effective results in future accomplishments
Other Titles: Дистанційне навчання та навчання як елемент професійної освіти: деякі моделі, оцінки та інструменти для ефективних результатів у майбутніх досягненнях
Authors: Mammadova, Minara
Keywords: online training
results
online platforms
online teaching
distance teaching
teaching methods
professors
students
teachers
research
categories
methods
outcomes
Issue Date: 2021
Publisher: Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»
Citation: Mammadova M. Distance teaching and learning as an element of vocational education: some models, assessments, and tools for effective results in future accomplishments / Minara Mammadova // Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського = Scientific bulletin of South Ukrainian National Pedagogical University named after K. D. Ushynsky : наук. журнал. – Одеса : ПНПУ ім. К. Д. Ушинського, 2021. – № 3 (136). – С. 51-58.
Abstract: У дослідницькій роботі застосовується змішаний методичний підхід до дослідження проблем і відповідних результатів для онлайн-навчання і методів навчання, а також їх вплив на професійну ідентифікацію освітньої системи, студентів і викладачів. Аналізуються результати як кількісного, так і якісного підходів для детального вивчення виявлених проблем в дистанційному навчанні, використовуючи пояснювальний тип дослідження, забезпечений як статистикою, так і описовим аналізом різних категорій, підходів, моделей і типів. Статистика додатково згаданих опитувань і досліджень підкреслює існуючі проблеми в онлайн-платформі як викладання, так і навчання, які полягають в складності управління своїм часом (як для студентів, так і для викладачів); менший інтерес до навчання; менша допомога професорів; технологічні проблеми або незнання про їх використання. У дослідженні приділяється особлива увага підходам / моделям і категоріям для вирішення зазначених проблем шляхом ілюстрації трьох основних методів онлайн-викладання і навчання: дизайн курсу, взаємодія студентів і викладачів і рівень підготовки професорів до навчання на онлайн-платформі. Аналізуються результати і обговорення результатів дослідження, які підкреслюють можливі позитивні результати, гнучкість навчальних планів і їх результатів, а також здатність викладачів і студентів взаємодіяти один з одним для досягнення взаємних позитивних цілей. Через пандемію COVID-19 навчання та навчальна діяльність у класі були назавжди припинені. Студенти останніх років навчання в середній школі та університеті перебувають у незвичному становищі, яке надзвичайно ускладнює спостереження за майбутнім. Тривалість пандемії, а також її вплив на повсякденне життя, витрати та інші фінансові труднощі можуть мати серйозний вплив на здатність коледжу та підлітків продовжувати навчання. Небезпека, породжена порушеннями в академічній сфері, викликає занепокоєння. Обставини студентів та аспірантів створили несприятливі ситуації, такі як необхідність кинути школу. This research paper applies a mixed-method approach for the investigation of challenges and eligible solutions for the online teaching and learning techniques, as well as, their impact on the professional identification of the educational system, students, and professors. The discussion would be about the outcomes of both quantitative and qualitative approaches for detailed examination of the revealing problems in digital learning, by using the explanatory type of research supplied with both statistics and descriptive analysis of various categories, approaches, models and types. Statistics of further mentioned surveys and examinations underline the existing issues in the online teaching & learning platform, which is the difficulty in the management of their time (both students and instructors); less interest in studies; less gained help from instructors; technology disruptions or unawareness of their usage. In addition to this, the research emphasizes the approaches/models and categories for resolving the indicated challenges by illustrating three essential techniques for online teaching and learning: course design, the interaction of both students and instructors, and the level of preparedness of the professors for the distance teaching. Moreover, the analysis of the results and discussions of the research findings underline the possible affirmative results, the flexibility of studying designs and their outcomes, also professors' and students' capability of interfacing for mutually positive outcomes. Due to the COVID-19 pandemic, teaching and learning activities in the classroom have been permanently halted. Students in their last years of high school and university are in an unusual position that makes it extremely difficult to observe the upcoming future. The duration of the pandemic, as well as its impacts on everyday living, costs, and other financial struggles, might have a serious influence on college and adolescents' ability to continue their studies. The insecurity generated by disruptions in the academic sphere is concerning. Undergraduate and graduate students' circumstances have created adverse situations such as the need to drop out of school.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/12975
Appears in Collections:2021

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Mammadova Minara.pdf381.39 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.