Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/12974
Title: Various strategies & methods for successful improvement in English oral communication skills
Other Titles: Різні стратегії та методи успішного вдосконалення навичок усного спілкування англійською мовою
Authors: Mammadova, Matanat
Keywords: oral
research
communication
skills
English
strategies
recommendations
Issue Date: 2021
Publisher: Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»
Citation: Mammadova M. Various strategies & methods for successful improvement in English oral communication skills / Matanat Mammadova // Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського = Scientific bulletin of South Ukrainian National Pedagogical University named after K. D. Ushynsky : наук. журнал. – Одеса : ПНПУ ім. К. Д. Ушинського, 2021. – № 3 (136). – С. 44-50.
Abstract: Стверджується, що «мовний репертуар кожної людини не ідеальний» (Maleki 2007, цитується по (Hmaid, 2014 року)). Як корінні, так і не місцеві учасники будь-якої громади зустрічають з перешкодами, покладаючись на обмежені словесні інструменти для вираження свого наміру. Комунікаційні стратегії ‒ це методи, за допомогою яких прагнуть подолати бар'єр між усіма людьми, які хочуть передати інформацію, доступні мовні ресурси. Значення англійської мови неможливо переоцінити. Фрагментація абзаців, повторення фраз і загальне узгодження тем – основні проблеми правильної граматики. Спілкування – це фундаментальний спосіб взаємодії. Це єдина фундаментальна людська привілея з найменшими обмеженнями, яка вважається надзвичайно важливою відповідно до законодавства. У дослідницькій роботі розкривається методологія змішаного методу вивчення можливих ефективних модулів і типів навичок усного спілкування англійською мовою. Як кількісний, так і якісний підходи бралися до уваги протягом усього дослідження, де дослідження Дхані Рам Шарма, Апісара Срітуланон, Панна Чатуронгакул, Тапани Тхамметар, Анн Сёмвене, Жанлі Ян, Ясин Хмайд, дослідження Дж.Д. Сінгха мали величезний вплив на результати і обговорення дослідження. Основними перешкодами, проілюстрованими в ході дослідження, були недостатня підготовка, відсутність розмовної англійської, поганий словниковий запас, нездатність чітко розуміти носіїв мови або інших людей, які розмовляють цією мовою, а також нездатність висловлювати ідеї, які обговорювалися і аналізувалися за допомогою запропонованих рішень. Цілі дослідження проаналізовано у дослідженні: прийняття серйозних зобов'язань на переконання інструкторів та інших; розробка концептуального методу для інструкторів; просування переваг комунікативних навичок; пропозиція відмінних від звичайних навичок розмовної мови до вивчення англійської мови; вивчення ефективності розмовних навичок. Приклади, стратегії та рекомендації, проілюстровані авторами в таких розділах дослідницької роботи, підкреслюють важливість навичок усного спілкування як в освітньому середовищі, так і в професійній сфері. Крім того, аналіз статистики, проведений Дхані Рамом Шармою, підкреслив позитивний вплив використовуваних ними стратегій на покращення та розвиток комунікативних навичок учнів. Результати і обговорення підтверджують, що реалізовані заходи та стратегії були досить успішними для майбутніх професійних досягнень у навичках усного спілкування. It has been claimed that ‘no individual’s linguistic repertoire is perfect’ (Maleki 2007, as cited in (Hmaid, 2014)). Both indigenous and non-native participants of any community frequently encounter obstacles, relying on restricted verbal tools to convey their intention. Communication strategies are the methods through which speakers seek to bridge the barrier amongst all individuals who wish to convey and the instantly accessible language assets. The significance of English cannot be overstated. Paragraph fragmentation, run-on phrases, and general topic alignment are the major opponents of proper grammar. Communicating is the most fundamental mode of interaction. That is the only fundamental human privilege with the fewest limits and is regarded as extremely essential by the legislation. Currently, fluency in English is practically a must for accomplishment in the globe. This research paper reveals a mixed-method methodology in scrutinizing possible effective modules and types for oral communication skills in the English language. Both quantitative and qualitative approaches were taken into consideration throughout the whole investigation, where the studies of Dhani Ram Sharma, Apisara Sritulanon, Panna Chaturongakul, Thapanee Thammetar, Anne Syomwene, Zhanli Yang, Yaseen Hmaid, JD Singh had a huge impact on the results and discussions of the research. The main obstacles illustrated throughout the research were lack of preparation, lack of spoken English, poor vocabulary, inability to clearly understand native speakers or others speaking this language, and inability to express ideas that were discussed and analyzed with the offered solutions. The following research objectives are being analyzed throughout the investigation: making a significant commitment for persuading instructors & others; developing a conceptual method for instructors; promoting the benefits of communication skills; offering a skill different from conventional learning speaking skills to learning English; examining the efficacy of conversation skills. Examples, strategies, and recommendations illustrated by the authors in the following sections of the research paper underline the importance of oral communication skills both in the teaching environment and in the professional sphere. Furthermore, the analysis of statistics made by Dhani Ram Sharma, stressed the positive impacts of strategies used by them in improving and developing students’ communication skills. Moreover, the results and discussions concerning the revealing of research findings affirm that activities and strategies implemented were successful enough for future professional accomplishments of oral communication skills.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/12974
Appears in Collections:2021

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Mammadova Matanat.pdf326.16 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.