Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/12924
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЗінкевич, Василь Іванович-
dc.contributor.authorZinkevych, Vasyl Ivanovych-
dc.date.accessioned2021-10-26T09:29:36Z-
dc.date.available2021-10-26T09:29:36Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.citationЗінкевич В. І. Зріле функціонування системи освіти індустріальної доби у просторі новітнього часу / Василь Іванович Зінкевич // Перспективи. Соціально-політичний журнал. – 2021. – № 2. – С. 63-69.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/12924-
dc.description.abstractУ статті аналізуються умови, що забезпечили зріле функціонування системи індустріальної освіти з 1895 р. по 70-ті роки ХХ ст. При цьому світова спільнота скотилася до низки кривавих конфліктів, зокрема й двох світових війн, розпочатих у 1914 і 1939 рр. Освіта у такому середовищі не могла не бути, з одного боку, мілітаризованою, а з іншого – спрямувати науковий потенціал у сферу розбудови збройного потенціалу країни. Філософія у цей період вступила в активну фазу постмодернізму, що приніс із собою нові реалії: плюралізм, невизначеність, фрагментарність, багатоваріантність тлумачення, третє «Я», поверховість як принцип, відмова від мимесиса, образотворчість, іронія, пародійність, мистецтво як гра, епатажність, плагіат та імпліцитне і експліцитне цитування, змішання високої і низької культур; тому не дивно, що з’явилася філософія освіти. Класична наука «попливла» і перетворилася на безструктурне явище, формується нова некласична картина світу – релятивістська, квантово-механічна, імовірнісна. Головний гносеологічний урок, який випливав із найглибших наукових перетворень того часу, полягав в усвідомленні фундаментального факту відносності будь-якої наукової істини. Дух релятивізму і плюралізму стає панівним умонастроєм епохи; світогляд цієї доби автор визначає як науковий, що за своїми ціннісними орієнтаціями є мілітаристським; це вплинуло на зміст, форму і засоби формування людини й освіти. Ідеологія вийшла на перше місце і стала основним принципом прийняття управлінських рішень. Вона визріла на основі надмірної довіри до сили технічного і наукового знання. Чинниками, що її породили, є філософія науки і філософія техніки. У сфері практики її запровадив менеджмент, що зробив її провідним принципом управління суспільством та її окремими галузями. Але на цьому етапі відбулася дивна метаморфоза з державними ідеологіями, що знаходилися у стані непримиренних соціальних антагонізмів: вони злилися в одну «суперідеологію», що зняла зайву гостроту протиріччя між світоглядами матеріалізму й ідеалізму, марксизму і лібералізму, буржуазії та робітничого класу шляхом породження тотального технократизму, який охопив усі боки життєустрою планетарної спільноти. Згодом, коли межа ідеології конструктивізму була пройдена, він, технократизм, сам її й знищив.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherВидавничий дім «Гельветика»uk
dc.subjectіндустріальна освітаuk
dc.subjectідеологіяuk
dc.subjectзрілістьuk
dc.subjectжиттєвий циклuk
dc.subjectумовиuk
dc.subjectдух епохиuk
dc.subjectфілософіяuk
dc.subjectнаукова картина світуuk
dc.subjectсвітоглядuk
dc.titleЗріле функціонування системи освіти індустріальної доби у просторі новітнього часуuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:2021

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Zinkevych.pdf281.24 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.