Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/12921
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorРепетій, Світлана Тимофіївна-
dc.contributor.authorГальченко, Вікторія Миколаївна-
dc.date.accessioned2021-10-26T09:08:39Z-
dc.date.available2021-10-26T09:08:39Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.citationРепетій С. Т. Духовно-творчий розвиток як основа професійної культури майбутніх фахівців: філософсько-антропологічний аспект / Світлана Тимофіївна Репетій, Вікторія Миколаївна Гальченко // Перспективи. Соціально-політичний журнал. – 2021. – № 2. – С. 43-50.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/12921-
dc.description.abstractАктуальність проблеми. Сучасна освіта тісно пов’язана з кризовими процесами, які відбуваються у суспільстві. Вивести країну з глибокої кризи можуть лише високодуховні, творчі особистості, орієнтовані на діалогічне спілкування, здатні до встановлення ефективних комунікативних зв’язків у різних сферах життєдіяльності. У зв’язку із цим значно підвищуються вимоги до освіти і педагога як носія духовності, який транслює духовні цінності підростаючому поколінню. Мета дослідження полягає у теоретичному обґрунтуванні феномену духовно-творчого розвитку особистості як основи професійної культури майбутнього вихователя закладу дошкільної освіти. Методи дослідження визначаються поставленою метою, проблемою духовного-творчого розвитку особистості як основи професійної культури майбутніх вихователів ЗДО. Здійснено теоретичний аналіз філософської та психолого-педагогічної літератури, проведено аналіз навчальних планів студентів спеціальності дошкільної освіти, здійснювалося систематичне спостереження за проявами духовно-творчого розвитку студентів під час практичних занять та в процесі проведення творчих конкурсів, культурно-масових та виховних заходів. Результати. У статті надано власне трактування поняття «духовно-творчий розвиток особистості майбутнього вихователя», а саме: духовно-творчий розвиток – це якісні зміни, які відбуваються у свідомості майбутнього фахівця у процесі спілкування, навчання, самоосвіти та різних видів діяльності й призводять до появи таких новоутворень у психіці, як незумовлена любов, розширення свідомості, гуманістичне світобачення, свобода вибору, оптимістичність, високий творчий потенціал. Виокремлено та схарактеризовано компоненти професійної культури майбутнього вихователя закладу дошкільної освіти. Особливу увагу приділено поняттю духовної креативності, сутність якої полягає у розумінні того, що причина будь-якої ситуації знаходиться у духовному вимірі, а у фізичному – її наслідок. Установлено, що духовно-творчий розвиток особистості є основою формування професійної культури майбутнього фахівця. The topicality of the problem. Modern education is closely related to the crisis processes occurring in our society. Only highly spiritual, creative individuals and professionals, who are focused on dialogical communication and are able to establish effective communicative сonnections in various spheres of life, can lift the country out of the deep crisis. As a result, the requirements imposed on education and the teacher who transmits spiritual values to the younger generation are greatly increased. The purpose of the study is to lay the theoretical foundation of the phenomenon of spiritual and creative development of the individual as the professional culture basis of the future preschool educator. Research methods are determined by the goal, that is, the problem of spiritual and creative development of the individual as the professional culture basis of future preschool educators. The fundamental philosophical and psychological-pedagogical literature was reviewed, the curricula for the students on preschool education was analyzed. There have been systematic monitoring of the demonstration of students’ spiritual and creative development during practical classes and in the process of creative competitions, cultural and educational events. Results. In the article the interpretation of the concept of “spiritual and creative development of the future educator's personality” is given: Spiritual and creative developments are qualitative changes that occur in the mind of the future specialist in communication, learning, self-education and various activities, and lead to such manifestation in psyche, as unconditional love, expansion of consciousness, humanistic worldview, freedom of choice, optimism, high creative potential. The components of professional culture of the future preschool educator are defined and characterized. Particular attention is paid to the concept of spiritual creativity, the essence of which is knowledge that the matter for any situation lies in the spiritual dimension, and its consequence is in the physical world. It is established that the spiritual and creative development of the individual is the basis for the professional culture of the future specialist.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherВидавничий дім «Гельветика»uk
dc.subjectдуховно-творчий розвитокuk
dc.subjectдуховна креативністьuk
dc.subjectтворчістьuk
dc.subjectпрофесійна культураuk
dc.subjectмайбутні вихователі закладів дошкільної освітиuk
dc.titleДуховно-творчий розвиток як основа професійної культури майбутніх фахівців: філософсько-антропологічний аспектuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:2021

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Repetii.pdf267.2 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.