Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/12806
Title: Робота піаніста над фактурою
Authors: Касьяненко, Людмила Олегівна
Kasianenko, Liudmyla Olegivna
Keywords: фактура музичного твору
піаніст
студент-піаніст
виш музичного профілю
виш педагогічного профілю
виконавець
виконавство
інтерпретація
музична риторика
Issue Date: 2019
Publisher: ПНПУ ім. К. Д. Ушинського
Citation: Касьяненко Л. О. Робота піаніста над фактурою (друге доповнене видання). ПНПУ ім. К. Д. Ушинського Одеса. – 2019. – 217 с.
Abstract: Друге видання українською мовою створене на основі авторського навчального посібника «Работа пианиста над фактурой», який за більше ніж 15 років практично вичерпав видавничий запас. Час показав, що посібник користується великою популярністю та є обов’язковою літературою для студентів-піаністів у низці вишів музичного та педагогічного профілю. З часу появи посібника автором проведено безліч семінарів, майстер-класів, доповідей, у яких розглядалися питання виконавства. Багато розділів і положень посібника лягли в основу навчальних дисциплін, які автором читалися в музичних академіях Польщі та України. Навчальний посібник «Работа пианиста над фактурой» став теоретичною базою для написання багатьох магістерських робіт, присвячених питанням інтерпретації, методики викладання, вивчення фортепіанної фактури тощо. Сьогодні практика показує, що актуальність вивчення виконавської інтерпретації фактури музичного твору постійно зростає. Тому основною метою автора під час роботи над другим виданням було прагнення максимально зберегти фундаментальний зміст навчально-методичного посібника, коло завдань якого пов’язане з вивченням виконавської роботи над фактурою музичного твору. Це питання: вивчення сучасної музикознавчої думки в галузі виконавської інтерпретації фактури; вивчення специфіки процесу музично- виконавської творчості, яке безпосередньо пов’язане з виконавським творенням фактури; аналізу методів роботи над піанізмом, які безпосередньо пов’язані з технікою виконання певних видів фортепіанної фактури; аналізу жанрових, стильових та інших особливостей фортепіанної фактури в контексті відповідної специфіки виконавської творчості; розкриття виразних і формотворчих можливостей фактури, створюваних виконавським трактуванням; узагальнення піаністичних прийомів і сформованих тенденцій виконавської інтерпретації фортепіанної фактури. Усебічне вивчення фактури музичного твору допомагає розкрити таємницю явища потенційно безкінечною множинності виконавської інтерпретації. У пропонованих аналізах цілісно враховується природа саме фортепіанної фактури. Зокрема, враховуються виражальні можливості звучання музичного інструменту, особливості фортепіанного звуковидобування, технічні прийоми виконання тощо. Відповідно до цілей і задач, у другому виданні збережені розділи, пов’язані з різноманітною методикою дослідження виконавської інтерпретації фактури, а також використовується розроблений автором понятійний апарат. Поряд з основними положеннями вивчення виконавської інтерпретації фактури, в другому виданні автора з’явився новий розділ. Він присвячений додатковим питанням вивчення фортепіанної фактури, що відкривають подальшу розробку теорії музики на основі аналізу і розуміння музичної риторики. Глибинне професійне розуміння семантики на всіх рівнях музичної композиції, від мотиву до побудови великих форм, відкриває перед інтерпретатором додаткові можливості осмислення й підбору виконавських засобів виразності. У другому виданні також значно доповнений список літератури. Положення, розроблені на основі навчального посібника, можуть бути використані як теоретична база у викладанні гри на фортепіано в музичних закладах вищої освіти, в музичних училищах та інших музичних закладах освіти. Запропонована методика аналізу інтерпретації фортепіанної фактури може використовуватися в курсах «Музичної інтерпретації», «Теорії та історії музичного виконавства», «Методики викладання гри на фортепіано», «Аналізу музичних творів», «Музичної літератури» та «Історії музики», а також як методична допомога під час написання рефератів, магістерських робіт тощо. До того ж, усебічне вивчення виконавської інтерпретації фактури й засоби, виявлені в процесі її освоєння, допоможуть відкрити для музиканта-виконавця нові практичні можливості для самостійного вивчення глибинних основ семантики музичного твору та втілених у ньому принципів музичної драматургії та музичного формоутворення.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/12806
Appears in Collections:Кафедра музичного мистецтва і хореографії

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Робота піаніста над фактурою(друге видання).pdf8.06 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.