Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/12566
Title: Значення загальнонаукової методології для здійснення соціальної політики
Other Titles: The meaning of common methodology for social politics
Authors: Гансова, Емма Августівна
Гансова, Эмма Августовна
Hansova, Emma Avhustivna
Keywords: методологія
модель
система
соціальна політика
право
демократія
Issue Date: 2020
Publisher: Видавничий дім «Гельветика»
Citation: Гансова Е. А. Значення загальнонаукової методології для здійснення соціальної політики / Емма Августівна Гансова // Наукове пізнання : методологія та технологія. – 2020. – № 1 (45). – С. 19-23.
Abstract: The article is devoted to the consideration of the philosophical methodology for the social politics. The author shows the meaning of system methodology. structural functionalism; dialectics for people activity. Every day activity depends of norms and values. Social politics of the state must correspondent to main needs of a personality and social groups. Social politics is the element of management. Based on the system vision of the object, the subject of management forms a strategy of management. We also find examples of the application of system methodology in the field of education. The system in this case has the following elements: teacher, student or pupil, the discipline that is the object of study, methods of teaching and control. The latter depend on the model of learning chosen by the teacher. Another concept that plays the role of methodology is structural functionalism. The role of the function belongs to the element that "works" for the purpose of the organization. In the context of the methodology, the following problem arises: what means of influence should be applied to pupils, students or ordinary employees to encourage them to function effectively. To do this, the means of influence must be directed to the main mechanisms of human behavior, namely the needs, interests, values. The function of stimuli is to focus on meeting physiological, existential, social needs. Thus, the system methodology has its advantages. But it is necessary to point out the shortcomings. The system provides integrity, stability and does not take into account external interference or environmental influences. Dialectics should be considered another general scientific methodology. The value of methodology for management is that the subject of management consciously applies one or another methodology. But this requires special training for future professionals. Стаття присвячена значенню філософської методології для здійснення соціальної політики. Автор показує, яким чином утворюються певні моделі соціальної політики. Головна мета дослідження – звернути увагу на роль системної теорії, структурного функціоналізму та діалектики не тільки для наукової діяльності, але й для повсякденної. Повсякденна діяльність за своїм змістом залежить від тих норм та цінностей, які свідомо чи несвідомо впливають на поведінку актора. Соціальна політика держави повинна відповідати головним потребам особистості, яка є представником певних соціальних груп – професійних, етнонаціональних, вікових, гендерних. Соціальна політика є також елементом управління. Спираючись на системне бачення об’єкту, суб’єкт управління формує стратегію управлінської діяльності. Приклади застосування системної методології ми знаходимо також у сфері освіти. Система в цьому разі має такі елементи: викладач, студент або учень, дисципліна, яка є об’єктом вивчення, методи викладання та контролю. Останні залежать від моделі навчання, обраної викладачем. Ще однією концепцією, яка виконує роль методології, є структурний функціоналізм. Роль функції належить елементові, який «працює» на мету організації. В контексті методології виникає таке питання: які засоби впливу слід застосовувати по відношенню до учнів, студентів або рядових співробітників, щоб заохотити їх ефективно функціонувати. Для цього треба засоби впливу спрямувати на головні механізми людської поведінки, а саме на потреби, інтереси, цінності. Функція стимулів полягає в їх спрямованості на задоволення фізіологічних, екзистенціальних, соціальних потреб. Таким чином, системна методологія має свої переваги. Але необхідно вказати й недоліки. Система передбачає цілісність, стабільність й не враховує зовнішнього втручання чи впливу середовища. Ще однією загальнонауковою методологією слід вважати діалектику. Значення методології для управління полягає в тому, що суб’єкт управлінської діяльності свідомо застосовує ту чи іншу методологію. Але це потребує спеціальної підготовки майбутніх фахівців.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/12566
Appears in Collections:2020

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Hansova.pdf259.04 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.