Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/12518
Title: Хронопсихологічне прогнозування інтелекту дитини з особливими потребами : стаття
Authors: Савенкова, Ірина Іванівна
Savenkova, Irina Ivanіvna
Keywords: власна одиниця часу
хронотип
відхилення від аналогу «якісного» годинника
інтелект
розумова відсталість
олігофренія
subjective time unit
chronotype
deviation from analogue of “good” clock
mental retardation
oligophrenia
intelligence
Issue Date: 2018
Publisher: МНУ імені В. О. Сухомлинського
Citation: Савенкова І. І. Хронопсихологічне прогнозування інтелекту дитини з особливими потребами / І. І.Савенкова // Науковий вісник Миколаївського національного університету імені В. О. Сухомлинського. Психологічні науки : збірник наукових праць / за ред. Ірини Савенкової. - № 1 (19), квітень 2018. - Миколаїв : МНУ імені В. О. Сухомлинського, 2018. - С. 121-126.
Abstract: У статті подано результати експериментального дослідження щодо об’єктивного методу прогнозування дизонтогенезу розумового розвитку дітей дошкільного віку. Експериментально доведено, що хронометрування дозволить диференціювати форму прояву порушення розумового розвитку – розумова відсталість або затримка розумового розвитку. Провідним прогностичним критерієм щодо форми прояву дизонтогенезу розумового розвитку виступає власна одиниця часу дитини, що виконує функцію «кроку», яким вимірюється хід пережитого суб'єктом часу. Як стійка одиниця, хронотип забезпечує цілісність і структурність переживання часу. У випадку затримки розумового розвитку власна одиниця є стабільною, не міняється у відтворенні різних проміжків часу. При розумовій відсталості вона міняється стрибкоподібно, в залежності від глибини розумового дефекту. Інакше кажучи, внаслідок стрибка в психіці олігофренів відсутня власна структура безпосереднього переживання часу. Тому стає можливим вважати, що у таких груп дітей виникають труднощі у засвоєнні часових понять, проблеми у формуванні уявлення про метричні властивості часу, а порушення орієнтації у минулому та майбутньому у олігофренів у багатому визначається відхиленням від аналогу «добрих» годинників. The article presents the results of an experimental study on the objective method for prognosing the developmental dysontogenesis in preschool-age children. It has been experimentally proved that chronometring will allow to differentiate the manifestation form of mental development disorder – mental retardation or delayed mental development. The leading prognostic criterion of the mental development dysontogenesis manifestation is the child's subjective unit of time, performing the function of a “step”, which measures the course of the subject's time. As a stable unit, the chronotype ensures the integrity and structure of the experience of time. In the case of delayed mental development, subjective time unit appears to be stable, does not change in the reproduction of various time intervals. In mental retardation, it changes in a jumping manner, depending on the depth of the mental defect. In other words, as a result of the jump in the psyche of oligophrenics, there is no proper structure of subjective direct experience of time. Therefore, it becomes possible to consider that in such groups of children difficulties arise in the temporal concepts assimilation, in the formation of the time metric properties concept, as well as the disruption of the orientation in the past and the future occurs that in majority of oligophrenics is determined by deviation from the analogue of “good” clocks.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/12518
Appears in Collections:Кафедра психіатрії, медичної та спеціальної психології

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Savenkova 2018 .pdf308.57 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.